728 x 90

رویترز: مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران بدون پیشرفت پایان یافت

قطر - مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا
قطر - مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا

خبرگزاری رویترز روز ۸تیر در گزارشی از پایان بی‌نتیجه مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و رژیم آخوندی خبر داد و نوشت: مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران برای احیای پیمان هسته‌یی ۲۰۱۵ بدون پیشرفت پایان یافت.
رویترز افزود: انریکه مورا، فرستاده اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت: مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن با هدف شکستن بن‌بست در مورد چگونگی نجات توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران، بدون پیشرفتی که «تیم اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده انتظارش را داشت» چهارشنبه پایان یافت.
مورا گفت: «ما با فوریت بیشتری به کار برای بازگرداندن یک توافق کلیدی برای عدم اشاعه و ثبات منطقه ادامه خواهیم داد».

رویترز افزود: گفتگوها روز سه‌شنبه با مورا به‌عنوان هماهنگ‌کننده آغاز شد و بین علی باقری و راب مالی فرستاده ویژه واشنگتن در امور ایران انجام شد.
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس - تسنیم به‌نقل از منابع آگاه در این مذاکرات گفت: آنچه مانع از به نتیجه رسیدن این مذاکرات شد، پافشاری آمریکا بر متن پیش‌نویس پیشنهادی خود در وین است که هیچگونه تضمینی برای منافع اقتصادی ایران ندارد... .

آکسیوس نوشت: مذاکرات هسته‌ای با ایران بدون پیشرفت پایان یافت.

 آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی گفت: مذاکرات هسته ای غیر مستقیم با ایران در دوحه بدون هیچ پیشرفتی به پایان رسید.
رژیم ایران، مسائل قدیمی که حل شده و برخی مسائل دیگر که جدید هستند، اما ارتباطی با توافق هسته‌ای ندارد را [در این مذاکرات] مطرح کرده اند.

 

از ظهر چهارشنبه موضع‌گیریها و اظهارات ضد و نقیض ارگانهای مختلف رژیم پیرامون مذاکرات اتمی در دوحه قطر بالا گرفت.

رویترز به‌نقل از خبرگزاری نیروی تروریستی قدس که اظهارات مقام‌های آگاه رژیم در سپاه پاسداران را درز داده بود، پایان بدون نتیجه مذاکرات را گزارش کرد.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس اعلام کرد گفتگوهای دو روزه در دوحه پایان یافت اما بن‌بست بین ما و آمریکا هنوز از بین نرفته و واشنگتن هم‌چنان حاضر نیست تضمین ارائه دهد.

رویترز ساعتی بعد خبر داد سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم ایران گفت: «مذاکرات دو روزه هنوز به‌پایان نرسیده و بعدازظهر امروز دیدار دیگری بین علی باقری کنی و انریکه مورا، نمایندهٔ اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

 

به‌دنبال آن ناصر کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم درباره مذاکرات احیای برجام در قطر در صفحه توئیتر خود نوشت: گفتگو‌های فشرده‌ای طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با وساطت انریکه مورا در دوحه برگزار شد. نظرات و پیشنهاد‌های عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح شد و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرد. وی افزود: در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفتگوها، طبق روال همیشه باقری و مورا در تماس خواهند بود.

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه رژیم دربارهٔ مذاکرات اتمی در قطر گفت: دستیابی به‌توافق در دوحه در صورتی امکانپذیر است که واشنگتن واقع‌بین باشد و حسن‌نیت واقعی داشته باشد.

وال استریت ژورنال طی گزارشی در مورد از سرگیری مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران در دوحه نوشت: مقامات آمریکایی با احتیاط گفته‌اند سفر بورل به تهران هیچ نشانه‌یی از آمادگی رژیم ایران برای دستیابی به‌توافقی به‌همراه ندارد.

از سوی دیگر برخی از خبرنگاران غربی هم به‌نقل از منابع خود گزارش دادند که روند مذاکرات چندان مطلوب پیش نمی‌رود و گفتگوها امشب به پایان خواهد رسید. لارا روزن، خبرنگار آمریکایی که سالهاست مذاکرات هسته‌یی ایران را دنبال می‌کند در این خصوص در حساب توئیتری خود نوشت که مذاکرات احتمالاً امشب متوقف خواهد شد. خانم روزن البته اشاره‌یی به این مطلب نکرده که این توقف مذاکرات دائمی خواهد بود یا طرفین تاریخی را برای انجام دور بعدی مذاکرات تنظیم خواهند کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a14cb24e-28a7-4d10-9c6d-845ac9e1d71b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات