728 x 90

رویترز: سخنگوی ارتش اسراییل گفت، دستورالعمل‌ها فقط از یک محل صادر می‌شود: ایران

بمباران غزه
بمباران غزه

سخنگوی ارتش اسراییل در نوزدهمین روز از جنگ در غزه و اسراییل گفته است: دستورالعمل‌ها فقط از یک محل صادر می‌شود: ایران. کسانی که خاورمیانه را با اقدامات جنایتکارانه حماس و داعش بی‌ثبات می‌کنند، نباید پنهان بمانند.

خبرگزاری رویترز نوشت: ارتش اسراییل روز چهارشنبه ۳آبان رژیم ایران را به صدور دستور حملات اخیر شبه‌نظامیان تحت حمایت تهران در یمن، عراق و لبنان متهم کرد و گفت اسراییل به‌طور مشترک منطقه را با آمریکا زیر نظر دارد.
سخنگوی ارتش اسراییل گفت رژیم ایران در حال حاضر اطلاعاتی را در اختیار حماس در غزه قرار می‌دهد.
دانیل هگاری روز چهارشنبه سوم آبان در ادامه گفت رژیم ایران قبل از جنگ، مستقیماً از طریق آموزش، ارسال تجهیزات، پول و تکنولوژی به حماس کمک می‌کرد و کماکان به کمکهای اطلاعاتی به این گروه و تحریک شبکه‌های شبه‌نظامیان نیابتی خود ادامه می‌دهد.

او گفت: «دستورالعمل‌ها فقط از یک محل صادر می‌شود: ایران. کسانی که خاورمیانه را با اقدامات جنایتکارانه حماس و داعش بی‌ثبات می‌کنند، نباید پنهان بمانند».

خامنه‌ای امروز چهارشنبه ۳آبان در وحشت از چرخش تحولات و موضعگیریهای جهانی به‌سمت «سر مار در تهران» به‌صحنه آمد و با سردادن عربده‌های جنگ‌افروزانه گفت: دولتهای مسلمان نباید در این قضیه قافیه را ببازند و خیال کنند حالا بایستی چون یک غلطی آمریکاییها می‌ کنند یا بعضی کشورهای غربی دیگر می‌کنند اینها همان را تکرار کنند. دولتهای مسلمان مراقب باشند سخن‌گویان سیاسی مراقب باشند حرف آنها را تکرار نکنند

در حالی که نگرانی‌ها در مورد حملات گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران افزایش یافته است، ارتش آمریکا در حال برداشتن گامهای جدید برای محافظت از نیروهای خود در خاورمیانه است.

 

طی روزهای گذشته ناوهای آمریکایی حملات موشکی حوثی‌های یمن مورد حمایت رژیم آخوندی به سمت اسراییل را رهگیری و خنثی کردند.

حزب‌الله لبنان مورد حمایت رژیم ایران نیز حملات راکتی به مناطق مرزی با اسراییل را افزایش داده و ارتش اسراییل هم مواضع این گروه را بمباران کرده است.

بر اساس آخرین آمارها، حداقل ۶۵۴۶فلسطینی از جمله ۲۷۰۴کودک در حملات اسراییل از ۷ اکتبر تاکنون کشته و ۱۷۴۳۹زخمی شده‌اند.

 

مقام‌های رژیم آخوندی طی روزهای گذشته بارها هشدار داده‌اند در صورت ادامه حملات اسراییل به غزه، دامنه جغرافیایی جنگ گسترده‌تر خواهد شد؛ اشاره‌یی صریح به ورود نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در عراق، لبنان، سوریه و یمن به جنگ با اسرائیل.

برای مقابله با این تهدیدها، آمریکا ناوهای جنگی، جنگنده‌ها، سامانه‌های دفاع هوایی و مهمات جنگی به اسراییل و آب‌های نزدیک آن اعزام کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در صحن سازمان ملل به رژیم ایران هشدار داد که ایالات متحده آمریکا به افزایش تنشها از سوی نیروهای نیابتی تهران «بی‌درنگ و قاطعانه» پاسخ خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a4d9c00-f231-4461-a300-c943c8940b21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات