728 x 90

هشدار بلینکن به رژیم ایران در نشست شورای امنیت؛ در صورت حمله، واکنش‌مان «سریع و قاطع» خواهد بود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز سه‌شنبه ۲آبان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک بار دیگر به رژیم ایران و نیروهای نیابتی‌اش هشدار داد که اگر تهران یا نیروهای نیابتی آن به نیروهای آمریکایی در هر نقطه حمله کنند، واشنگتن «به‌سرعت و قاطعانه» از نیروها و امنیت خود دفاع خواهد کرد.

آنتونی بلینکن گفت: «جان هر غیرنظامی به یک اندازه ارزشمند است. در مورد حفاظت از جان غیرنظامیان هیچ سلسله مراتبی وجود ندارد. غیرنظامی یک غیرنظامی است، بدون توجه به ملیت، قومیت، سن، جنسیت، مذهب، یک غیرنظامی است».

او در ادامه افزود که تعداد آمریکایی‌هایی که در جریان حمله هفت اکتبر حماس در اسراییل کشته شدند به ۳۳نفر افزایش یافته است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود که رژیم ایران سال‌هاست که از حماس، حزب‌الله، حوثی‌ها، و سایر گروه‌هایی حمایت می‌کند که به اسراییل حمله می‌کنند. بلینکن یادآور شد که رهبران رژیم  ایران به‌صورت مداوم می‌گویند که اسراییل را از روی نقشه جهان پاک می‌کنند.

او گفت که گروه‌های نیابتی رژیم ایران در هفته‌های اخیر به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه که در حال مبارزه با داعش هستند، حمله کرده‌اند.

بلینکن تأکید کرد که آمریکا به‌دنبال درگیری با ایران و گسترش این جنگ نیست، اما هشدار داد که اگر تهران یا نیروهای نیابتی آن به نیروهای آمریکایی در هر نقطه حمله کنند، واشنگتن «به‌سرعت و قاطعانه» از نیروها و امنیت خود دفاع خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16084a62-27a7-4bd1-960a-66ceac0f8fa9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات