728 x 90

رویترز: حمله اسراییل به کمپ چادری رفح، خشم جهانی را برانگیخت

حمله اسراییل به کمپ چادری رفح
حمله اسراییل به کمپ چادری رفح

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۷خرداد در گزارشی از حمله اسراییل به کمپ چادری رفح با ۴۵کشته خبر داد که خشم جهانی را برانگیخت.
رویترز نوشت: مقامات روز دوشنبه گفتند که حمله هوایی اسراییل باعث آتش‌سوزی گسترده در یک کمپ چادری در شهر رفح غزه شد و اعتراض رهبران جهانی را برانگیخه است. آنها خواستار اجرای حکم دادگاه جهانی برای توقف حمله اسراییل شدند. زنان می‌گریستند و مردان کفن پوش در کنار اجساد نماز می‌خواندند.
بسام، یکی از ساکنان رفح، از طریق یک اپلیکیشن چت، درباره حمله به منطقه‌یی در غرب رفح که به‌عنوان منطقه امن تعیین شده بود، گفت: «تمام جهان شاهد سوختن رفح توسط اسراییل است و هیچ‌کس کاری برای جلوگیری از آن انجام نمی‌دهد. مقامات بهداشتی محلی اعلام کردند که تانکهای اسراییلی روز دوشنبه به توپ‌باران مناطق شرقی و مرکزی شهر در جنوب غزه ادامه دادند و هشت نفر را کشتند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که از حملات اخیر اسراییل خشمگین است. او در شبکه ایکس گفت: این عملیات باید متوقف شود. هیچ منطقه امنی در رفح برای غیرنظامیان فلسطینی وجود ندارد.
آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفتند که باید به حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری احترام گذاشته شود. بربوک گفت: «قانون بین‌المللی بشردوستانه برای همه و هم‌چنین برای هدایت جنگ توسط اسراییل اعمال می‌شود».

آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد گفت که وضعیت وحشتناک است. آن‌روا در شبکه ایکس نوشت: غزه جهنم روی زمین است. تصاویر دیشب گواهی دیگری بر آن است.

مایکل مارتین، وزیر امور خارجه ایرلند، گفت: «علاوه بر گرسنگی، امتناع از اجازه کمک به حجم کافی، آنچه ما دیشب شاهد آن بودیم وحشیانه است».

رسانه دولتی مصر گزارش داد که مصر «بمباران عمدی چادرهای آوارگان» توسط ارتش اسراییل را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی توصیف کرد.
عربستان سعودی نیز حمله اسراییل را محکوم کرد و قطر گفت که حمله رفح می‌تواند مانع از میانجی‌گری برای آتش‌بس و تبادل گروگان شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c4eab5b-9351-4284-902b-603a707867f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات