728 x 90

رویترز: جتهای اسراییلی پس از شلیک‌های حزب‌الله به لبنان حمله کردند

دود سیاه بدنبال حمله هوایی اسراییل به حومه عیتا الشعب، روستای مرزی لبنان با اسراییل در جنوب لبنان
دود سیاه بدنبال حمله هوایی اسراییل به حومه عیتا الشعب، روستای مرزی لبنان با اسراییل در جنوب لبنان

خبرگزاری رویترز روز ۱۳آبان نوشت: همراه با شلیک موشکهای حزب‌الله لبنان، جتهای اسراییلی به لبنان حمله کردند.
در حالی که ساکنان جنوب لبنان از برخی از شدیدترین حملات اسراییل در طول هفته‌ها درگیریهای فرامرزی خبر دادند، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حملاتی همزمان به مواضع اسراییل در مرز لبنان انجام داده است.
ارتش اسراییل اعلام کرد که هواپیماهای جنگی آن در پاسخ به حمله‌یی پیش از این از خاک لبنان، اهداف حزب‌الله را هدف قرار داده و حملات هوایی را با توپخانه و گلوله‌باران تانک همراهی کرده است.
یک منبع لبنانی مطلع از حملات حزب‌الله گفت که این گروه موشک قدرتمندی را شلیک کرده است که هنوز در نبرد مورد استفاده قرار نگرفته است و گفت که مواضع اسراییل در آن سوی مرز از روستاهای آیت الشعب و رمیچ اصابت کرده است...

 

خبرگزاری فرانسه در همین رابطه گزارش داد که اسراییل پس از شلیک مرزی، به حزب‌الله لبنان حمله کرد.
ارتش اسراییل روز شنبه اعلام کرد که در پاسخ به تلاش برای شلیک از لبنان به «دو سلول تروریستی» و یک پست حزب‌الله حمله کرده است.
تازه‌ترین درگیریها یک روز پس از آن رخ داد که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، هشدار داد که در صورت ادامه حملات اسراییل به خاک فلسطین، جنگ بین اسراییل و حماس ممکن است به یک درگیری منطقه‌یی تبدیل شود.
در بیانیه ارتش اسراییل آمده است: «در پاسخ به دو هسته تروریستی که قصد شلیک از لبنان به سمت خاک اسراییل را داشتند، ارتش اسراییل (ارتش) سلول‌ها و یک پست دیده‌بانی حزب‌الله را مورد حمله قرار داد... . .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7b3e829-75cf-4642-8ee8-35e233300874"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات