728 x 90

رویترز: تظاهرات ایرانیان در لندن علیه حضور رئیسی در گلاسگو اسکاتلند در روز جهانی علیه مجازات اعدام

تظاهرات ایرانیان آزاده علیه رئیسی در روز جهانی علیه مجازات اعدام
تظاهرات ایرانیان آزاده علیه رئیسی در روز جهانی علیه مجازات اعدام

خبرگزاری رویترز روز ۱۶مهر نوشت: تظاهر کنندگان در لندن علیه رئیسی، رئیس‌جمهور رژیم و استمرار اعدامها در ایران تظاهرات کردند.

خبرگزاری رویترز با تهیه فیلمی از تظاهرات ایرانیان در لندن گفت: من در اینجا همراه با بقیه ایرانی - انگلیسی‌های ساکن انگلستان -جامعه ایرانیان- در اینجا هستم.

«ما اینجا در برابر شماره ۱۰ داونینگ استریت (پلاک ۱۰ خیابان داونینگ - محل نخست‌وزیر انگلستان) برای گرامی‌داشت روز جهانی علیه مجازات اعدام. زیرا همان‌طور که مردم ممکن است بدانند ایران کشور شماره یک در اعدام سالانه در جهان نسبت به جمعیت است. و در واقع به‌طور جهانی بعد از چین دوم است.

عظیم‌ترین جنایتی که این رژیم تابحال مرتکب شده در سال۱۹۸۸ بوده زمانی که ۳۰هزار زندانی سیاسی در خلال تابستان در عرض چند هفته اعدام شدند. و اکنون یکی از اصلی‌ترین مرتکبین این جنایت علیه بشریت در این قتل‌عام رئیس‌جمهور ایران است. نامش ابراهیم رئیسی است. او یکی از افرادی بود که به‌طور مستقیم درگیر فرستادن انسان‌ها برای اعدام بود. و اکنون ما بسیار سرخورده و عصبانی هستیم که می‌شنویم او برای کنفرانس تغییرات آب و هو و محیط‌زیست در گلاسگو در اوایل نوامبر امسال دعوت شده است. در واقع شاهدان قتل‌عام ۱۹۸۸ و خانواده‌های قربانیان قتل‌عام ۱۹۸۸ یک شکایت نزد پلیس اسکاتلند ثبت کرده‌اند که می‌گویند اگر ابراهیم رئیسی پایش را به این کشور بگذارد لازم است که دستگیر شود برای جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده است. او لازم است که دستگیر شود و دادگاهی شود و در برابر عدالت قرار گیرد برای تمام آنهایی که به سوی مرگ فرستاد. کسانی کشته شدند که فقط خواستار آزادی و دموکراسی بودند».

(رویترز) گروهی از انسان‌ها در لندن علیه مجازات اعدام در ایران و رئیس‌جمهور آن ابراهیم رئیسی روز جمعه در استقبال ۱۰اکتبر روز جهانی اعدام تظاهرات کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23f015b1-243a-4ca7-8526-43c08450d963"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات