728 x 90

رویترز: بایدن اظهار امیدواری کرد که در چند روز آینده آتش‌بس بین اسراییل و حماس برقرار شود

بایدن رئیس‌جمهور آمریکا
بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز سه‌شنبه ۸ اسفند، بایدن اظهار امیدواری کرد که در چند روز آینده آتش‌بس بین اسراییل و حماس برقرار شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت امیدوار است که آتش‌بس در درگیری اسراییل و حماس در غزه تا دوشنبه آینده آغاز شود، این در حالیست که به نظر می‌رسد طرفهای درگیر در حین مذاکرات در قطر به توافق نزدیک شده‌اند مذاکرات قطر هم‌چنین با هدف میانجی گری برای آزادی گروگانها انجام می‌شود...

بایدن گفت امیدوار است ظرف چند روز آتش‌بس آغاز شود. بایدن افزود: «مشاور امنیت ملی من به من می‌گوید که ما نزدیک هستیم. ما نزدیک هستیم. هنوز کارمان تمام نشده است. امیدوارم تا دوشنبه آینده آتش‌بس داشته باشیم».


یک مقام آمریکایی گفت که مذاکره‌کنندگان آمریکایی به‌شدت برای دستیابی به توافقی برای توقف درگیریها برای آزادی گروگانها تا آغاز ماه رمضان در ۱۰ مارس تلاش کرده‌اند و مقامات ارشد آمریکایی هفته گذشته روی این موضوع کار می‌کردند. این مقام گفت که به نظر می‌رسد خوش‌بینی فزاینده ناشی از دیدارهای بین اسراییلی‌ها و قطریها باشد.
 اسراییل و حماس به اتخاذ مواضع بسیار متفاوت در مورد آتش‌بس احتمالی ادامه دادند و در عین‌حال یکدیگر را به‌خاطر تأخیرها سرزنش کردند.

اسماعیل هنیه، رئیس حماس، پس از دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، گفت که گروهش از تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ استقبال کرده‌اند و اسراییل را متهم به ایجاد مانع در حالی که مردم غزه در محاصره می‌میرند، کرد.
وی گفت: اجازه نمی‌دهیم دشمن از مذاکره به‌عنوان پوششی برای این جنایت استفاده کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که اسراییل آماده توافق است و این به حماس بستگی دارد که خواسته‌هایی را که او آن را «از سیاره‌ای دیگر» توصیف کرد، کنار بگذارد.

او به شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت: بدیهی است که اگر بتوانیم آن را داشته باشیم، ما این توافق را می‌خواهیم. این به حماس بستگی دارد. در واقع اکنون تصمیم آنهاست. آنها باید به واقعیت بیایند».

دفتر آل ثانی امیر قطر اعلام کرد که آل ثانی و رئیس حماس در مورد تلاشهای قطر برای میانجیگری برای توافق آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه گفتگو کردند.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e8a5ad8-bee0-434c-b3d5-2516c36740c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات