728 x 90

رویترز: استعفا و فرار شیخ حسینه نخست‌وزیر بنگلادش و تشکیل دولت موقت

تظاهرات مردم بنگلادش
تظاهرات مردم بنگلادش

به‌گزارش رویترز ۱۵مرداد ۱۴۰۳، چندین منبع گفتند، شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش روز دوشنبه استعفا داد و از کشور گریخت، زیرا افراد بیشتری در بدترین خشونت‌ها از زمان تشکیل این کشور در بیش از ۵دهه پیش کشته شدند.
ژنرال واکر اوس زمان، فرمانده ارتش در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که حسینه ۷۶ساله کشور را ترک کرده و دولت موقت تشکیل خواهد شد.
گزارش‌های رسانه‌یی حاکی از آن است که او با یک هلیکوپتر نظامی به‌همراه خواهرش پرواز کرده و راهی هند شده است. کانال تلویزیونی سی.ان.ان نیوز ۱۸ گفت که او در آگارتالا، مرکز ایالت تریپورا در شمال شرقی هند فرود آمده است. رویترز نتوانست فوراً این گزارش‌ها را تأیید کند.
رویترز افزود: تصاویر تلویزیونی هزاران نفر را نشان می‌داد که به خیابان‌های پایتخت داکا ریختند و شعارهایی سردادند. هزاران نفر هم‌چنین به محل اقامت رسمی حسینه «گنابهبان» هجوم بردند، شعارهایی سردادند، مشت گره کرده و علائم پیروزی را نشان دادند.
تصاویر تلویزیونی ازدحام جمعیت را در اتاق‌های پذیرایی اقامتگاه نشان می‌داد و عده‌یی را می‌توان دید که تلویزیون، صندلی و میز را از جایی که یکی از حفاظت‌شده‌ترین ساختمان‌های کشور بود، با خود می‌بردند. برخی فریاد زدند: او از کشور فرار کرده است، از کشور فرار کرده است.
تظاهرکنندگان در داکا هم‌چنین از بالای مجسمه بزرگ شیخ مجیب‌الرحمن، رهبر استقلال، پدر حسینه، بالا رفتند و با تبر شروع به کندن سر وی کردند.
یک روز پس از درگیری‌های مرگبار در سراسر کشور که نزدیک به ۱۰۰نفر را به کام مرگ کشاند، فعالان دانشجویی روز دوشنبه در اعتراض به مقررات منع آمد و شد در سراسر کشور برای تحت فشار قرار دادن حسینه برای استعفا به سمت پایتخت داکا، راهپیمایی کردند. حدود ۱۵۰نفر در اعتراضات ماه گذشته کشته شدند... .

تظاهرات مردم بنگلادش - عکس از رویترز

تظاهرات مردم بنگلادش - عکس از رویترز

تظاهرات مردم بنگلادش - عکس از رویترز

تظاهرات مردم بنگلادش - عکس از رویترز

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/145d7133-3724-4ffd-9dd8-812c02a53c7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات