728 x 90

رویترز: ارتش اوکراین خطوط روسیه را شکسته است

جنگ اوکراین - روسیه
جنگ اوکراین - روسیه

رویترز روز ۱۰شهریور نوشت: اوکراین می‌گوید که ارتش اوکراین خطوط روسیه را شکسته است، خط دفاعی سنگین‌تری در پیش است. اوکراین روز جمعه اعلام کرد که نیروهایش از چند نقطه خط اول دفاعی روسیه را شکسته‌اند، اما پس از آن با مواضع سنگین‌تر روسیه مواجه شدند.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع، گفت که نیروهای کی‌یف در یک حمله متقابل و پاتک علیه نیروهای روسی در حال پیشروی در منطقه زاپروژیا هستند. واشنگتن هم‌چنین روز جمعه گفت که کیف در ۷۲ساعت گذشته پیشرفت قابل توجهی در جبهه جنوبی علیه روسیه داشته است.
مالیار به تلویزیون اوکراین گفت: یک حمله در چند جهت و در مناطق خاصی وجود دارد. و در برخی مکانها، در مناطق خاصی، این خط اول شکسته شد. وی افزود، با این حال، نیروهای کی‌یف که تقریباً سه ماه برای پیشروی در مناطق مین‌گذاری‌شده شدید می‌جنگند، اکنون با استحکامات دفاعی اصلی روسیه برخورد کرده‌اند.

وی گفت: «نیروهای مسلح ما برای پیشروی باید بر موانع زیادی غلبه کنند...

 

دویچه‌وله با انتشار این خبر نوشت: وزارت دفاع روسیه نیز تایید کرد که درگیری‌های "سنگین و پیچیده" در نزدیکی زاپوریژیا و دونتسک رخ داده اما تاکید کرد که حمله‌های نیروهای اوکراینی در این مناطق ناموفق بوده‌اند. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93959322-b15f-438a-8980-41f1eeff7a76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات