728 x 90

رویترز: آمریکا شبکه خرید هواپیماهای بدون سرنشین رژیم ایران را هدف قرار داد

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۵مهر به نقل از بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت: آمریکا شبکه خرید هواپیماهای بدون سرنشین ایران را هدف قرار داده و آن را به کمک به روسیه متهم می‌کند.
رویترز افزود: ایالات متحده روز چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه شبکه‌یی اعمال کرد که می‌گفت به تهیه قطعات حساس برنامه هواپیماهای بدون سرنشین رژیم ایران کمک می‌کند و تهران را متهم کرد که هواپیماهای بدون سرنشین روسیه را برای حمایت از حمله مسکو به اوکراین تأمین می‌کند.
وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌یی اعلام کرد که این شبکه محموله‌ها و تراکنش‌های مالی را برای حمایت از خرید یک قطعه حیاتی مورد استفاده در پهپادهای شاهد-۱۳۶ توسط سپاه پاسداران تسهیل کرده است.
این اقدام جدیدترین اقدام از مجموعه تحریم‌های اخیر علیه رژیم ایران است. این وزارتخانه اعلام کرد که اقدام روز چهارشنبه نهادها و افراد در ایران، چین، ترکیه و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) را هدف قرار می‌دهد.
برایان نلسون، مقام وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌یی گفت: «پهپادهای ساخت رژیم ایران هم‌چنان ابزاری کلیدی برای روسیه در حملاتش در اوکراین هستند، از جمله مواردی که شهروندان اوکراینی را وحشت‌زده و به زیرساختهای حیاتی آن حمله می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2415fd8b-b307-4bed-8b3e-77a914b153fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات