728 x 90

رویترز: به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران، قویترین ابراز تنفر علیه این رژیم در عراق است

قیام عراق
قیام عراق

در فراز دیگری از قیام مردم عراق علیه دست‌نشاندگان ولایت فقیه، جوانان شورشی نجف کنسولگری رژیم اشغالگر آخوندی در این شهر را به آتش کشیدند. آنان در داخل کنسولگری با زدن لنگه کفش به عکس منحوس خمینی خشم خود را از جنایات این رژیم در عراق ابراز کردند. جوانان هم‌چنین اسنادی را که از کنسولگری به دست آورده بودند نشان دادند که حاکی از کنترل رژیم آخوندی بر فرودگاه نجف و دخالت‌های آن در عراق بود.

 

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد:‌ معترضان عراقی با حمله و به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران در نجف تظاهرات‌ خود را با هدف سقوط دولت تحت حمایت رژیم تهران به سطح جدیدی از رادیکالیزم رساندند.

این قوی‌ترین ابراز احساسات علیه رژیم ایران توسط تظاهرات کنندگان عراقی است که هفته‌ها در بغداد و جنوب با اکثریت مسلمان شیعه به خیابان‌ها آمده‌اند و توسط نیروهای امنیتی عراق صدها نفر از آنها کشته شده‌اند.

به گفته منابع محلی کارکنان کنسولگری رژیم ایران اندکی قبل از حمله از در پشتی فرار کردند.

 

گزارشگر اسکای نیوز از عراق گفت: چند ساعت قبل از به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران در نجف درگیریهای سختی انجام گرفت که به‌دلیل استفاده نیروهای امنیتی و نیروهای ضدشورش از گاز اشکآور بود. حملات آنها منجر به مجروح شدن دهها تن از تظاهراتکنندگان و ایجاد خفگی در میان آنان شد. بعد از این درگیریها معترضان به سمت پلهای نزدیک به ساختمان کنسولگری عقب‌نشینی کردند اما مجدداً به نزدیک کنسولگری آمده و بخشهایی از ساختمان را به آتش کشیدند و به‌رغم تلاش نیروهای امنیتی به‌منظور متفرق کردن معترضان، آنها مصر بودند که به ساختمان کنسولگری حمله کنند. در حال حاضر مقررات منع آمد و شد در نجف اعلام شده است.

اسکای نیوز گفت: ما شاهد هدف قرار دادن کنسولگریهای رژیم ایران هستیم. چندی قبل کنسولگری رژیم ایران در بصره به آتش کشیده شد و به‌طور مشخص در نجف مردم اصرار داشتند به این کنسولگری حمله کرده آنرا به آتش بکشند. معمولاً تظاهراتکنندگان علیه دولت یا پارلمان اعتراض می‌کنند. وقتی ما در مورد نجف و کنسولگری رژیم ایران صحبت می‌کنیم چه ویژگی دارد؟

 

 

گزارشگر اسکای نیوز: ساختمانهای کنسولگریها و حتی سفارت رژیم ایران در بغداد از اولین اهداف تظاهراتکنندگان می‌باشد. که چه بسا به‌دلیل اظهارات خصمانه برخی مقامات رژیم ایران از جمله سفیر رژیم ایران علیه اعتراضات باشد. باید یادآوری کنم که سفیر و یا برخی از مقامات دیگر رژیم ایران از شروع اعتراضات اظهاراتی ایراد نموده‌اند که معترضان را خشمگین کرده است. اظهارات آنها همواره علیه این اعتراضات بوده است. خشمی شدید در میان مردم عراق در قبال سیاست رژیم ایران در رابطه با مردم عراق دیده می‌شود.

 

الحدث گفت: پس از آن‌که تظاهراتکنندگان عراقی کنسولگری رژیم ایران را تسخیر کردند و آن را به آتش کشیدند، پرچم رژیم ایران را پایین کشیده و پرچم عراق را بر بالای آن نصب کردند.

 

 

 

درگیریهای گسترده در ناصریه

تسخیر دو پل اصلی شهر توسط انقلابیون

شهادت بیش از ۲۰تن از قیام‌کنندگان به دست وحوش خامنه‌ای

 

 

در ناصریه در جریان درگیریهای خونین میان جوانان شورشی و وحوش خامنه‌ای بیش از بیست تن دیگر به‌ شهادت رسیدند و دهها تن مجروح شدند.

انقلابیون ناصریه کنترل پلهای نصر و زیتون را به دست گرفتند.

تظاهرات‌کنندگان راههای ارتباطی به بغداد و استان دیالی را قطع کردند.

حکومت دست‌نشانده عراق منع تردد در ناصریه و بقیه شهرهای استان ذی‌قار را اعلام کرده است.

 

به گزارش اسکای نیوز به‌دنبال گسترش شورشها در ناصریه، سپهبد جمیل الشمری رئیس هسته بحران در استان ذیقار تعویض شده است.

جمیل الشمری قاتل مجاهدان اشرفی است که در حملات متعدد به اشرف از جمله در قتل‌عام و جنایت علیه بشریت در ۱۰ شهریور ۹۲ در اشرف دست داشته است.

به‌دنبال جنایات گسترده وحوش و نیروهای سرکوبگر در ناصریه، عشایر ذی‌قار به‌طور مسلح وارد شهر شده و دست به تظاهرات زدند.

به گزارش رسانه‌های عربی بیش از ۲۲۵تن از مردم در شهر ناصریه توسط نیروهای سرکوبگر کشته و مجروح شده‌اند.

اسکای نیوز گزارش داد تظاهر کنندگان عراقی که کنترل پل زیتون در ناصریه را به‌دست گرفته‌اند، به مقر گردان واکنش سریع حمله کردند و آنرا به آتش کشیدند.

یک گروه عشایری برای دفاع از تظاهراتکنندگان به سمت ذیقار حرکت کردند.

تظاهراتکنندگان دو مقر نیروهای امنیتی در ناصریه و ذیقار را به آتش کشیدند.

تظاهراتکنندگان هم‌چنین مقر گردان واکنش سریع در ذیقار را به آتش کشیدند.

 

در سماوه تظاهراتکنندگان با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. درگیریهای مشابه در کربلا نیز جریان دارد.

 

واشنگتن پست خبر داد:

در کربلا طی ۲۴ساعت ۴تن از تظاهر کنندگان به ضرب گلوله کشته شدند...

روز چهارشنبه جاده بین کربلا و بغداد توسط تظاهراتکنندگان بسته شد...

در بصره تظاهراتکنندگان هم‌چنان به قطع کردن جاده‌های اصلی به بنادر کشورهای عمده خلیج‌فارس ادامه دادند.

در همین حال اسکای نیوز به‌ نقل از منابع پزشکی عراق گزارش داد:‌ هنگام متفرق کردن تظاهراتکنندگان در میدان رشید بغداد توسط نیروهای امنیتی دو تن از تظاهراتکنندگان کشته شدند. از سوی دیگر اعتراضات در جنوب عراق گسترش یافت. تظاهراتکنندگان جاده‌ها را مسدود کردند و ساختمانهای دولتی را به محاصره درآوردند. هم‌چنین فراخوانهایی به اعتصاب عمومی در نجف و کربلا داده شد.

 

رژیم آخوندی وحشت و برآشفتگی خود را از حمله جوانان شورشی نجف به کنسولگری رژیم نشان دادد.

آخوند احمد سالک عضو مجلس ارتجاع مدعی شد: مدل حمله‌یی که به کنسولگری جمهوری اسلامی در نجف صورت گرفت یک مدل اجرایی آموزش دیده آمریکایی داعشیها بود به این معنا که ابتدا خیابان را بسته و سپس با حمله به سفارت اقدام به انفجار ساختمان آن کردند.

قاسم جاسمی عضو مجلس ارتجاع به‌طور مضحکی مدعی شد: اغتشاشاتی که در عراق رقم می‌خورد کار مردم و دولت این کشور نبوده و از جای دیگری هدایت می‌شود. دشمنان جمهوری اسلامی به‌دنبال تحریک عده‌یی در داخل و خارج از کشورمان علیه ایران هستند. دستگاه دیپلماسی ما باید هوشیارانه موضوعات را رصد و دنبال کرده و نباید این نکته فراموش شود که دشمنان جمهوری اسلامی به‌دنبال ایجاد تنش میان عراق و ایران هستند.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم خواستار سرکوب جوانان شورشی نجف توسط دولت دست‌نشانده شد.

خبرگزاری مهر آخوندی با اشاره به استقرار بسیجیان رژیم موسوم به حشدشعبی در اطراف کنسولگری رژیم مدعی شد:‌منابع محلی اعلام کردند که این اغتشاشگران از اهالی بومی نجف نبودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7365be0-92f5-42e4-8214-6e04e5bed2a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات