728 x 90

شرایط قرمز، بحرانی و فوق حاد کرونا در شهرهای آذربایجان شرقی و تراکم فوتی ها در تبریز

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

تلویزیون رژیم: گزارشی از وضعیت بحرانی و فوق حاد کرونا در آذربایجان شرقی

مجری: کرونا در میان ما جولان می‌دهد و مدام قربانی می‌گیرد شرایط قرمز و بحرانی در اغلب شهرستانهای استان تشدید محدودیتهای کرونایی را ضروری کرده است

جلالی مدیر عامل سازمان آرامستانهای شهرداری تبریز هم با تأیید عکس منتشر شده از تراکم فوتی‌های کرونا در وادی رحمت تبریز گفته: این محلی که مشاهده می فرمایید این همکاران بنده جنازه‌ها را می‌آورند اینجا منتظر می‌مانند هفت تا هشت تا می‌آورند اینجا تا برادران و خواهرانی که اونجا غسل می‌دهند دوباره برنگردند بیرون از اینجا تحویل می‌دهند داخل غسالخانه اونجا غسل می‌دهند بعد تحویل آمبولانس و سر قبر».

خیاط زاده مدیر کارگروه پیشگیری واگیردار استان: «ما هم وضعیت استان را از بابت تعداد موارد درگیرمان تأیید می‌کنیم که بالا هستش هم‌چنان بیشترین شهرستانهای ما در وضعیت قرمز و فوق حاد قرار دارد واقعیتش این هست که هم‌چنان هر شب به تعداد موارد نمونه‌برداری که صورت می‌گیرد بالای ۵۰درصد تأکید می‌کنم بالای ۵۰درصد گاهی اوقات در بعضی از شهرستانها حتی به ۶۰درصد هم می‌رسد که موارد مثبت هست یعنی اگر ما صد تا نمونه بگیریم حدود ۵۰ تا ۵۵ تایشان مثبت است ۲۰۰ تا بگیریم ۱۰۰ تا ۱۲۰ تایشان مثبت است و این وضعیتی هست که اصلاً خبر خوبی نمی‌تواند باشد. هم‌چنان تعداد موارد فوتی ما بین ۲۰ تا ۲۵مورد در هر شب هستش که اینهم نمی‌تواند وضعیت خوبی باشد».

مجری: نفس های سخت کرونا با کمبود اکسیژن در استان.

رئیس بیمارستان امام رضا تبریز یکی از چالشهای اساسی حوزه درمان استان را کمبود اکسیژن دانست و گفت شرکت تأمین کننده اکسیژن‌سازها در اجرای تعهداتش کوتاهی کرده است.

دکتر دینوری رئیس بیمارستان امام رضا تبریز: «با توجه به شرایط حاکم بر جامعه وضعیت افزایش بیماران کووید و شدت گرفتن این بیماری در جامعه و وضعیت بدحالی و اینها خب امروزه چالشهای جدیدی برخلاف اون چالشهایی که در دوران اولیه ظهور بیماری جامعه با اون به‌ویژه حوزه سلامت با آن مواجه بود مواجه هست به‌ویژه در استان ما به‌خاطر نبود تأمین کننده مناسب اکسیژن یکی از چالشهای اساسی استان به‌ویژه بیمارستان ما در حوزه درمانی این مریضها کمبود اکسیژن در استان و تأمین اکسیژن از استانهای همجوار و سایر استانهاست ». (تلویزیون شبکه سهند رژیم ۱۴آبان۹۹)

۳۲هزار پرستار به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع گفت: «از مجموع ۱۱۰هزار پرستاری که در مراکز درمانی کشور فعالیت می‌کنند، تاکنون ۳۲هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که نشان‌دهنده ابتلای بیش از ۳۰درصدی این قشر است. »
دکتر سیدمحمد پاکمهر رو پنجشنبه۱۵آبان در ستاد استانی مدیریت کرونای خراسان شمالی رژیم با بیان این‌که ۲۶هزار نفر از پرستاران بیمار بهبود یافته و هم‌اکنون مشغول ارائه خدمت هستند، اظهار داشت: «با وجود کمبود نیرو در این بخش، از مجموع پرستاران بیمار ۶هزار نفر امکان حضور مجدد در محل خدمت خود را پیدا نکرده‌اند و این در حالی است که از ابتدای شیوع این بیماری فقط ۴هزار پرستار استخدام شده‌اند. اگر نتوانیم به بخش درمان به‌خوبی رسیدگی و مشکلات آنها را رفع کنیم با مشکلات بیشتری نیز مواجه خواهیم شد.»

وی افزود: «با توجه به این‌که کرونا، درمان ندارد باید به مردم بگوییم که ممکن است ابتلای به این بیماری مترادف با مرگ باشد. اگر این روند ادامه داشته باشد پیش‌بینی می‌شود تعداد جان‌باختگان بیماری کرونا در کشور در آینده نزدیک به عدد بالایی برسد (خبرگزاری حکومتی ایرنا - پنجشنبه۱۵آبان).

رئیس بیمارستان شهدای تجریش: وخیم‌تر شدن حال بیماران کرونایی

رضا جلیلی خشنود رئیس بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به وخامت حال مراجعه کنندگان و افزایش فوتیها گفت: با توجه به این‌که خیلی از بیماران به بیمارستانها مراجعه نکرده و در خانه خوددرمانی می‌کنند روند فزاینده‌یی در مراجعه کنندگان با حال وخیم‌تر داریم. در حال حاضر تراکم جمعیت بیماران کرونایی در بیمارستانها بسیار بالا است و حال عمومی افراد مراجعه کننده به بیمارستانها به نسبت اسفند ماه بسیار وخیم‌تر است.(خبر آنلاین رژیم ۱۴آبان)

حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت رژیم در تلویزیون رژیم: تهران حداقل باید ۲هفته تعطیل شود

پیشنهاد تعطیلی را داده‎ایم تا بتوانیم تجدید آرایش کنیم.

شهرهای پر خطر استان کردستان

تلویزیون شبکه کردستان رژیم شهرهای سنندج، بیجار، بانه، سقز، کامیاران و مریوان شهرهای پر خطر استان از نظر کرونا دانست و گفت:

«در شبانه روز گذشته کرونا در کردستان ناجوانمردانه جان ۱۰بیمار دیگر را گرفت و آمار جان‌باختگان را به ۷۱۱نفر رساند رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۳۸۳بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ساعت گذشته تاکنون در استان خبر داد رضایی گفت در حال حاضر ۷۸۷بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که بیش از نیمی از آنها به سنندج اختصاص دارد ۹۰بیمار بد حال در بخش ای سی یو در وضعیت اضطراری این بیماری تحت درمان هستند». (تلویزیون حکومتی شبکه کردستان ۱۴آبان).

زنگ خطر فروپاشی بیمارستان‌ها در ایران؛ بیماران همچنان با کمبود پرستار و کادر درمانی و تخت نیز مواجه می‌شوند!

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به بحرانی بودن وضعیت ابتلا به کرونا در این شهرستان گفت: کادر درمانی و بیمارستانی با تمام ظرفیت و توان خود به بیماران خدمات درمانی ارائه می دهند گرچه با کمبود پرستار و کادر درمانی نیز مواجه هستیم و چه بسا با تامین زیرساخت‌های بیمارستانی و حتی افزایش میزان تخت بستری، امکان افزایش پرستار و کادر درمانی وجود نداشته باشد چرا که بسیاری از پزشکان و کادر پرستاری بدلیل درگیری با بیماری کووید ۱۹ در قرنطینه بسر می برند و کادر درمانی موجود نیز خسته و فرسوده هستند.
دکتر نظری در ادامه با انتقاد از هجوم مردم به مطب پزشکان متخصص عفونی گفت: تجمع مردم در مطب پزشکان عفونی تهدیدی مبنی بر شیوع کروناویروس است و چه بسا در اثر این تجمع و آلوده بودن محیط، بر شدت بیماری افزوده شود (خبر ۲۴ رژیم پنجشنبه ۱۵آبان).

کرونا در ایران

در اصفهان تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا از مرز ۲هزار نفر گذشت و ۳۶بیمار دیگر جان‌باختند

تلویزیون رژیم ۱۴آبان: به‌گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شبانه روز گذشته ۱۰۷۸بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و ۲۲۱نفر شان در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه بستری شدند. هم‌اکنون ۲۰۶۱نفر در ۲۲ مرکز درمانی استان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند از این تعداد ۳۹۷نفر در بخشهای مراقبتهای ویژه مراکز درمانی زیر نظر هستند

دانشگاه علوم پزشکی کاشان: در ۲۴ساعت گذشته ۶۶بیمار کرونایی در بیمارستان بهشتی کاشان و سیدالشهدای آران و بیدگل بستری شدند و هفت بیمار هم جان باختند .

خیاط‌زاده مدیر کارگروه پیشگیری واگیردار استان تبریز: ما هم وضعیت استان را از بابت تعداد موارد درگیرمان تأیید می‌کنیم که بالا هستش هم‌چنان بیشترین شهرستانهای ما در وضعیت قرمز و فوق حاد قرار دارد و همانجوری که توی خبرها هم می‌شنویم از بابت محدودیتها بعضی از محدودیتهای شدید در حال انجام و پیگیری می‌باشد واقعیتش این هست که هم‌چنان هر شب به تعداد موارد نمونه‌برداری که صورت می‌گیرد بالای ۵۰درصد تأکید می‌کنم بالای ۵۰درصد گاهی اوقات در بعضی از شهرستانها حتی به ۶۰درصد هم می‌رسد که موارد مثبت هست یعنی اگر ما صد تا نمونه بگیریم حدود ۵۰ تا ۵۵ تایشان مثبت است ۲۰۰ تا بگیریم ۱۰۰ تا ۱۲۰ تایشان مثبت است و این وضعیتی هست که اصلاً خبر خوبی نمی‌تواند باشد هم‌چنان تعداد موارد فوتی ما بین ۲۰ تا ۲۵مورد در هر شب هستش که اینهم نمی‌تواند وضعیت خوبی باشد.

۶ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت حاد، کرونا و روزهای سیاه نیشابور

خراسان رضوی هر روز سیاه‌تر از دیروز، کرونا مدام در حال رکوردشکنی است، آمارها وضعیت نگران‌کننده‌ای را گزارش می‌دهند، نیشابور در استان خراسان رضوی یکی دیگر از همان ۶ شهرستان بحرانی است که هم‌چنان روزهای سیاهی را سپری می‌کند.
علیرضا قامتی فرماندار رژیم در نیشابور: از ابتداء شیوع ویروس کرونا تاکنون در شهرستان ۵۴۰۲ نفر مبتلا شده‌اند و ۶۷۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند،

دکتر قاسم مشارموحد معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور: در حال حاضر بیشترین آمار درگیری کرونا در سطح شهر نیشابور است.
در موج سوم کرونا جمعیت شهری نیشابور به‌مراتب بیشتر از جمعیت روستایی به ویروس کرونا مبتلا شدند به‌طوری که آمارها نسبت ۶۰ به ۴۰ را نشان می‌دهند.
بیشترین آمار مبتلایان بعد از نیشابور مربوط به شهرستان زبرخان و سپس فیروزه و کمترین آمار مبتلایان مربوط به بخش سرولایت اختصاص دارد.(خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۵آبان)

اخذ جریمه‌های سنگین رانندگان به بهانهٔ کرونا

پاسدار رمضانی معاون پلیس راهور اعتراف کرد تاکنون ۶هزار و ۵۰۰ راننده متخلف در ۲۵استان جریمه ۵۰۰هزار تومانی شدند.

بر اساس این اعتراف رژیم تنها از طریق اخذ یک فقره جرایم رانندگی ۳میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان از رانندگان زحمتکش به بهانه کرونا اخاذی کرده است (خبرگزاری سپاه پاسداران – فارس ۱۴آبان).

روزهای سیاه کرونایی در استان فارس

عبدالرسول همتی معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز چهارشنبه گفت: ۳۰نفر در روز گذشته به‌دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. وی افزود: هم‌اکنون هزار و ۶۵۵بیمار مشکوک در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۳۶بیمار به‌دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخشهای ICU مراقبتهای ویژه بستری هستند

خبرگزاری حکومتی ایسنا با درج این خبر افزود: روزهایِ کروناییِ سیاه استان فارس هم‌چنان ادامه دارد و همزمان شاهد افزایش موارد بیماران با حالت جسمی وخیم هستیم. (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۴آبان)

وضعیت بسیار نگران‌کننده در رفسنجان، ایجاد سالنهای بحران

فرماندار رژیم در رفسنجان با اشاره به این‌که شیوع کرونا در این شهر به وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای رسیده است، گفت: بر اساس گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تقریباً تخت خالی در بیمارستان وجود ندارد و اورژانس و مراکز درمانی پر از بیماران بستری شده است به حدی که در حال ایجاد سالنهای بحران هستیم (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۴آبان).

بویراحمد، کهگیلویه و گچساران در وضعیت مشکی

پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت هم‌اکنون ۴۰۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۸بیمار در بخشهای ویژه تحت درمان هستند. وی افزود: شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه و گچساران در وضعیت مشکی و شهرستانهای باشت، چرام و لنده در وضعیت قرمز و شهرستانهای دنا و بهمیی در وضعیت زرد قرار دارند (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۴آبان).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/715d770b-c21f-45dc-8b24-e80238040f27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات