728 x 90

روزنامهٔ لالیبر بلژیک: دادگاه آنتورپ؛ درخواست مجازاتهای سنگین علیه سه مأمور رژیم ایران

دادگاه آنتورپ
دادگاه آنتورپ

روزنامه لالیبر بلژیک در گزارشی از دادگاه آنتورپ نوشت: روز چهارشنبه، دادستانی فدرال در مقابل دادگاه استیناف آنتورپ تأیید احکام زندان ۱۵ و۱۸برای امیر سعدونی و نسیمه نعامی را که توسط دادگاه بدوی صادر شده را درخواست کرد. دادستان علیه متهم سوم، ‌مهرداد عارفانی (که پوشش شاعری داشت) ۱۷سال زندان درخواست کرد. متهم چهارم که به ۲۰سال زندان محکوم شده فرجام نخواسته است. اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران به‌گفته دادگاه «مغز عملیاتی» سوء‌قصدی بود که این سه تن باید در ویلپنت در جریان گردهمایی اپوزیسیون ایران در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ به آن دست می‌زدند.

دادگاه خاطرنشان کرد که وزارت اطلاعات رژیم ایران پشت این سوء‌قصد بوده است. بمب در ایران ساخته شده و در چمدان دیپلماتیک از طریق هواپیمای مسافربری منتقل شده بود. اسدالله اسدی، ‌دبیر سوم سفارت رژیم ایران در وین، در آلمان دستگیر شد. به‌گفته بازپرسان، این فرد هماهنگ‌کننده شبکه‌های جاسوسی رژیم ایران در اروپا بود. مهرداد عارفانی در ویلپنت دستگیر شد. (روزنامه لالیبر بلژیک ۲۶آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/205849a7-3851-476d-aef6-56d06ced1d0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات