728 x 90

روحانی، تسلی خاطر ظریف و گدایی مذاکره، ۴۰بار استفاده از واژه مذاکره

۲۰۱۹-۰۸-۰۷_۱۰-۴۶-۱۰
۲۰۱۹-۰۸-۰۷_۱۰-۴۶-۱۰

آخوند روحانی که برای تسلی خاطر به ظریف روز ۱۵مرداد به محل کار او رفته بود، بارها خودش و ظریف را به مذاکره فرضی با آمریکا دعوت کرد و پرسید: وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کنید چه جوری مذاکره کنیم!

وی از آمریکا درخواست کرد که تحریم را بردارد و افزود: حالا می‌خواهد توی برجام بیاید یا نیاید خودش می‌داند، کاری به آن نداریم!

آخوند روحانی گفت:

خوب اینها آمدند و گفتند ما بی‌قید و شرط حاضریم مذاکره کنیم بعدش آمدند چند روز بعد مقام معظم رهبری را تحریم کردند خوب چه جوری مذاکره کنیم پس! شما که قانون اساسی ما را بلدید شما ک‍ه قانون کشور ما را می‌دانید شما که می‌دانید که بدون نظر مقام معظم رهبری بدون توافق ایشون چه جوری میشه یک امر مهم را ما بتوانیم پیش ببریم خوب این‌که پس خودتان آمدید گفتید پس ما مذاکره نمی‌کنیم حالا از این خطای بزرگتون بگذریم. باز هم گفتید ما می‌خواهیم مذاکره کنیم خوب ما می‌خواهیم مذاکره کنیم بعد وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کنید چه جوری مذاکره کنیم! ما البته این را بارها گفته‌ایم و الآن هم تأکید می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره هست اهل گفتگوست و اگر آمریکا واقعاً مذاکره می خواهد قبل از هر کاری باید کل تحریم را بردارد حالا می خواهد توی برجام بیاید یا نیاید خودش می‌داند کاری به آن نداریم کل تحریم را باید بردارد

 

آخوند روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش تهدید کرد که رژیم در مقابل تحریم نفتی مانع عبور نفت ار تنگه هرمز می‌شود:

شما اگر امنیت می‌خواهید اگر سربازان شما امنیت می‌خواهند در منطقه، امنیت با امنیت، شما نمی‌توانید امنیت ما را خدشه‌دار بکنید بعد در انتظار امنیت خودتان باشید.

صلح در برابر صلح، نفت در برابر نفت، نمی‌شود شما نفت ما را بگویید من نمی‌گذارم نفت شما صادر بشود ولی من می‌خواهم نفت اونجا صادر بشود خب نمیشه نفت در برابر نفت تو که فهمیدی که ما قدرتمندیم و حرفی که می‌زنیم قادر به‌عمل هستیم و کاری هم که تو داری انجام میدهی کار نادرست و ناصحیحی است خب این‌که پهپاد مدرن شما با موشک ساخت ایرانی که این موشک را وزارت دفاع ما ساخته دولت یازدهم و دوازدهم این موشک را ساخته و سپاه پاسداران غیور این موشک را شلیک کرده با دقت و با مهارت.

 

 

دیدار قاسم سلیمانی و ظریف

در ادامه ملاقاتهای داخلی که رژیم برای وزیر خارجه تحریم شده خود جور می‌کند، پاسدار قاسم سیلمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس نیز صبح سه‌شنبه برای دلجویی از ظریف به محل وزارت‌خارجه رژیم رفت و تحریم وی را تبریک گفت!

به گزارش خبرگزای نیروی تروریستی قدس، پاسدار قاسم سلیمانی افزود: به شما تبریک می‌گویم که به‌دلیل انتساب به (ولی‌فقیه)مورد غضب قرار گرفته‌اید

 

حمله پاسدار شریعتمداری به روحانی و ظریف

پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان به‌دنبال جلسه جواد ظریف با رسانه‌های حکومتی در روز دوشنبه، وی و روحانی را مورد حمله قرار داد و نوشت: «روحانی و ظریف باید در مقابل امکانات و ظرفیت‌های فراوان نظام که در جریان مذاکرات چند ساله هسته‌یی برباد داده‌اند پاسخگو باشند»

ظریف در کنفرانس روز دوشنبه خود، در واکنش به سؤال کیهان ولایت مبنی براین که چرا در مذاکرات برجام به آمریکا اعتماد کردید؟ گفته بود:«اگر کسی واقعاً به آمریکا اعتماد کرده بود، برجام دو صفحه می‌شد، اما برجام ۱۵۰صفحه شد».

شریعتمداری در واکنش به این حرف ظریف نوشت: «این استدلال ظریف «وارونه‌نمایی»! است و باید گفت؛ آنهمه امتیاز نقدی که به حریف داده‌اید هرگز در دو صفحه جای نمی‌گرفت! اگر برجام در ۲صفحه تنظیم شده بود، هر کس فقط با یک نگاه گذرا به آسانی متوجه می‌شد چه کلاه گشادی سرمان گذاشته‌اند. آمریکا با تردستی این کلاه گشاد را در لابلای ۱۵۰صفحه‌یی برجام گم و گور کرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4eacf4be-2363-41d2-81ce-25df3d055ec5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات