728 x 90

رشد چشمگیر شاخص فلاکت در ایران!

رشد چشمگیر شاخص فلاکت در ایران
رشد چشمگیر شاخص فلاکت در ایران

وب‌سایت خبری اکو ایران تغییرات شاخص فلاکت در ایران را بررسی کرده و می‌نویسد در فاصله پاییز ۱۴۰۱ تا پاییز ۱۴۰۲ شاخص فلاکت در روستاهای ۱۵ استان کشور رشد کرده است.

درصد رشد فلاکت در این استانها به ترتیب شامل یزد، خراسان رضوی، همدان، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، ایلام، فارس، کردستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، قزوین، اردبیل و زنجان هستند. میانگین شاخص فلاکت بر اساس آمارها نشان می‌دهند در سطح روستاهای کشور در پاییز ۱۴۰۲ برابر با ۵۱/۷ واحد بوده است.

شاخص فلاکت ابزاری برای اندازه‌گیری سطح دشواری اقتصادی در جامعه است که از مجموع نرخ تورم و نرخ بیکاری به دست می‌آید و از آن با نام شاخص سنجش سطح آشفتگی و ناراحتی در مردم نیز یاد می‌شود.

آمارها نشان می‌دهند میانگین شاخص فلاکت در سطح روستاهای کشور در پاییز ۱۴۰۲ برابر با ۵۱/۷ واحد بوده است.

شاخص فلاکت در سال گذشته ۵۵/۹ بود که پس از عدد حدود ۶۰ درصدی سال ۱۳۷۴، بالاترین رقم این شاخص را در ایران به خود اختصاص می‌داد.

بررسی‌های اکو ایران نشان می‌دهد سطح فلاکت در روستاهای ۱۷ استان بیش از میانگین کشوری سال جاری است که یزد با عدد ۶۱/۸ واحد، رکورددار آن محسوب می‌شود.

در بررسی میزانِ رشد سطح فلاکت در یک دوره یک ساله نیز یزد با افزایش ۱۰/۳۱ واحدی، در صدر قرار دارد. در این استان شاخص فلاکت از ۵۱/۴۵ واحد در پاییز ۱۴۰۱ به ۶۱/۷۷ واحد در پاییز سال جاری رسیده است.

پیش‌تر اعلام شده بود که شاخص فلاکت در بازه زمانی میان سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۵۶ درصد رشد کرده است.

افزایش شدید شاخص فلاکت در ایران در حالی است که چشم‌اندازی از بهبود وضعیت اقتصادی در سال آینده وجود ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/005d34e4-c10d-4308-ab17-fb966b9c2d2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات