728 x 90

رسانه‌های حکومتی؛ ترس رژیم از تظاهرات ایرانیان برای محاکمه جلاد ۶۷، علت نرفتن رئیسی به نیویورک

رئیسی جلاد
رئیسی جلاد

رسانه‌های حکومتی در مورد علت خودداری رئیسی جلاد از سفر به نیویورک بار دیگر بر ترس رژیم از تظاهرات ایرانیان برای محاکمه جلاد ۶۷و خطر دستگیری وی به جرم جنایت علیه بشریت انگشت می‌گذارند.

روزنامه حکومتی همدلی نوشت: در سفرهای خارجی مصونیت برای رئیس دولت تا زمانی وجود دارد که اعمال مجرمانه منتسب به آنها در چهارچوب انجام وظایفشان صورت گرفته باشد. در ارتکاب جرایمی هم‌چون نسل‌کشی، جرایم جنگی و جرایم بر ضدبشریت رؤسای دولت نیز به مانند سایر افراد فاقد مصونیت بوده و نمی‌توانند برای فرار از محاکمه و مجازات به مصونیت استناد کنند

روزنامه حکومتی ستاره صبح نیز نوشت: احتمال واکنش ایرانیان خارج از کشور به سفر رئیسی به نیویورک و برگزاری تجمعاتی در این زمینه وجود داشت. به همین دلیل این احتمال وجود داشت که گمانه‌زنی درباره موضوعاتی که درباره گذشته رئیسی مطرح بوده در سفر ایشان به نیویورک افزایش پیدا کند و سبب فضاسازیهای رسانه‌ای و تبلیغاتی شود. به همین دلیل رئیسی با مقایسه فواید و مضرات این سفر تصمیم گرفته که در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نکند. (روزنامه ستاره صبح رژیم ۳۰شهریور)

روزنامه حکومتی همدلی هم‌چنین نوشت: برخی نیز علت عدم حضور رئیسی را به مسأله تحریم ربط داده‌اند، چرا که رئیسی از آبان ماه ۱۳۹۸ در فهرست تحریم وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا و از سال۱۳۸۹ در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته است. (روزنامه همدلی رژیم ۳۰شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b0b6cce-5ff7-4de8-aaee-8220e8a63150"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات