728 x 90

لاپوشانی ابعاد کشتار بیش از ۱۵۰۰تن در قیام آبان ۹۸ توسط رحمانی فضلی

گرامیداشت شهدای قیام آبان ماه در اشرف۳
گرامیداشت شهدای قیام آبان ماه در اشرف۳

رحمانی فضلی وزیر کشور جنایتکار رژیم برای لاپوشانی ابعاد کشتار بیش از ۱۵۰۰تن در قیام آبان۹۸ با دجالبازی و رقم‌سازی گفت: ۴۰ یا ۴۵نفر یعنی حدود ۲۰درصد کشته‌شدگان، افرادی بودند که با سلاحهایی کشته شدند که سازمانی نبود.

رحمانی فضلی با توجیه تراشی احمقانه در مورد قطع اینترنت و اعتراف به ابعاد شورش و درهم کوبیدن نظام ولایت در قیام آبان۹۸ گفت: اینها می‌خواستند جنگ داخلی را بیندازند.

تلویزیون شبکه خبر رژیم - رحمانی فضلی وزیر کشور رژیم ۱۰خرداد ۹۹

«یکی از نگرانیهای آنها در مورد بنده این هست که می‌گویند رحمانی به‌عنوان رئیس شورای امنیت اینترنت را آن شبها قطع کرده، خوب حتماً قطع می‌کنم. چرا قطع می‌کنم، برای این‌که وقتی از طریق اینترنت آموزش می‌دهند، از طریق اینترنت فرماندهی میدان می‌کنند، هر آدمی که مسئولیت حفظ امنیت مردم! را دارد حتماً این کار را می‌کند، که امنیت عمومی برای مردم مهم هست. ببینید چرا ناراحت هستند، برای این‌که اینها می‌خواستند جنگ داخلی را بیندازند.

اینها از چند ماه قبل اینجا ما به‌عنوان مسئولان امنیتی کشور اینها را ردیابی می‌کنیم، از چندین ماه قبل در کشور در آموزش‌های نظامی‌شون به‌اصطلاح سایتها و فضای مجازی شروع کرده بودند نیروهایی که در داخل مرتبط بودند به آنها آموزش می‌دادند. افراد جدید را بسیج کرده بودند حتی ورود سلاح قاچاق در مرزهای ما زیاد شده بود خود اینها در تحلیل‌های خودشان هم گفتند، گفتند بنزین واقعی بنزین قیمت‌بنزین فرصتی شد که این شعله‌ور بشود. نه در شورای امنیت نه در شوراهای تأمین استانها در هیچ موردی نیست که در خیابان با مردم خدای نکرده مقابله مسلحانه بشود! به هیچ وجه!

اما وقتی به یک پادگان حمله می‌کنند به یک پاسگاه حمله می‌کنند به یک مقر حیاتی حمله می‌کنند وقتی به یک جای حمله می‌کنند یا مسلحانه سنگربندی می‌کنند و حمله می‌کنند خوب اینجا این اتفاق‌ها می‌افتد.

ما بررسی‌هایی که کردیم ما از تعداد حالا تعداد فوتیها را آنها از ۱۰هزار نفر گفتند ۸هزار نفر گفتند ۷هزار نفر ۶هزار نفر ۲هزار نفر هم گفتند ولی خوب حالا ما همین روزها انشاءالله اعلام خواهد شد خواهیم دید که اصلاً عددها این نیست! من می خواهم بگویم فقط ۲۰درصد این تعدادی که به‌هرحال در این حادثه غمبار که ما یک نفر هم فوت کند برای ما ملت عزیز ایران است بیش از ۴۰ تا ۴۵نفر به‌مثابه شهید منظور شده‌اند یعنی اینها اصلاً بیگناه رفته بودند توی خیابان و با سلاحهایی با روشهای کشته شدند که اصلاً آن سلاحها را نه نیروی انتظامی و بقیه دستگاهها داشتند.

مجری تلویزیون رژیم: اینها ثابت شده آقای

رحمانی فضلی: بله اینها همه پزشک قانونی معاینه کرده علت معطلی ما هم همین بود! که هم دلایل و هم مکان هم ساعت و هم علت دقیقاً معلوم بشود. اینها می‌خواستند کشور به هم بریزد. ناامنی بشود. سوری‌سازی بکنند آنها می‌خواستند واقعاً اختلافات درونی و جنگ درون راه بیاندازند خوب اینها هیچ‌کدام اتفاق نیفتاده اتفاق نیفتاده و کشور توانست امنیت خودش را حفظ کند.

اما قانون استفاده از سلاح و کنترل تنشها این قانون است قانون دست نیروی انتظامی است وقتی حمله می‌کنند به مرکز حیاتی وقتی مسلحانه جلوی نیروی انتظامی می‌ایستند تیراندازی می‌کنند آنها مجبور هستند دفاع کنند. دفاع کنند اینجا مردم! قربانی می‌شوند در این دفاع هم ناخواسته.

مجری: آقای رحمانی در آن برنامه یادم هست شما تصاویر را همانجا نمایش دادید که اصلاً سلاح جابه‌جا می‌شد با یک خودروی شخصی.

رحمانی فضلی: انبارهای بزرگ تهران را می‌خواستند آتش بزنند.

تمسخر اظهارات رحمانی فضلی در داخل رژیم

اقدام نمایشی رژیم برای پوشاندن کشتار قیام مردم در آبان‌ماه، در درون رژیم نیز با تمسخر مواجه شد و از جمله خواستار اعلام اسامی جان باختگان شدند.

عباس عبدی از دست‌اندر کاران قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷، که بعداً لباس اصلاح‌طلبی پوشید، گفت: «چرا همین روزها؟ اگر ۴۰ تا ۴۵نفر آنان حدود ۲۰درصد شوند، یعنی ۲۰۰ تا ۲۲۵نفر تعدادی است که می‌خواهید اعلام کنید. حالا اگر رقم را گِرد هم کنیم می‌شود ۲۵۰نفر... فقط این نکته باقی می‌ماند که چرا همان آبان‌ماه اعلام نشد، که این همه تبعات نداشته باشد؟ حالا که اعلام می‌شود، حداقل جبران مافات شود و با اسم و رسم و تاریخ و محل واقعه و علت مرگ نیز اعلام شوند تا دیگر هیچ شائبه‌ای باقی نماند». (اعتماد آنلاین ۱۱خرداد ۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac9343a9-1a80-49f5-a727-ba9e828bedaa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات