728 x 90

رافائل گروسی: «برجام» فقط روی کاغذ وجود دارد و هیچ معنایی ندارد

رافائل گروسی مدیرکل آژانس
رافائل گروسی مدیرکل آژانس

رافائل گروسی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت توافق رژیم ایران با قدرتهای غربی درباره پرونده هسته‌یی، موسوم به «برجام»، اکنون فقط «روی کاغذ وجود دارد و هیچ معنایی ندارد».

رافائل گروسی در گفتگو با روزنامه روسی ایزوستیا که روز دوشنبه ۲۸خرداد منتشر شده است، در ادامه گفته است: «هیچکس به آن (برجام) عمل نمی‌کند. هیچکس از آن پیروی نمی‌کند».

او با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای برجام در وین افزود طرفین «هر چند به شکل نسبی به موفقیت مذاکرات نزدیک شده بودند، به دلایلی که برای من نامعلوم است، به نتیجه نرسیدند».

دبیرکل آژانس انرژی اتمی با اشاره به این‌که در جریان مذاکرات احیای برجام نقشی نداشته است، خاطرنشان کرد جای تعجب ندارد که طرفین، به‌خصوص ایران و آمریکا، یکدیگر را به‌دلیل شکست مذاکرات سرزنش می‌کنند.

 گروسی تأکید کرد که نباید اجازه داد سناریویی که برای کره شمالی رخ داد و به دستیابی آن کشور به سلاح هسته‌یی ختم شد، درباره رژیم ایران تکرار شود. او در ادامه یادآوری کرد مشکلات دسترسی آژانس به تأسیسات هسته‌یی ایران هم‌چنان جود دارد.

رافائل گروسی روز ۱۴ خرداد در آغاز نشست شورای حکام آژانس گفته بود اظهارات علنی بیشتر در ایران در مورد توانمندی فنی برای تولید سلاح هسته‌یی و تغییرات احتمالی در دکترین هسته‌یی تهران، نگرانی او را نسبت به درستی و کامل بودن بیانیه‌های ایران در قبال پادمانهای آژانس افزایش داده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم‌چنین یادآوری کرده بود به‌رغم سفر ماه گذشته‌اش به تهران «عمیقا متأسف است» که ایران هنوز تصمیم خود را در مورد جلوگیری از حضور بازرسان مجرب آژانس لغو نکرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e939548f-3b96-4a4d-ba5b-76c46603d47c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات