728 x 90

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست رژیم ادعای جاسوس بودن سیدامامی را رد کرد

سید امامی
سید امامی
عیسی کلانتری معاون آخوند روحانی و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست رژیم اظهارات وزیر اطلاعات رژیم درباره جاسوس بودن سیدامامی و فعالان محیط‌زیست را رد کرد و گفت:‌ مسأله آب که مسأله پنهانی نیست. آقای وزیر اطلاعات گفتند این‌ها اطلاعات آب را به آمریکا می‌داده‌اند. من گفتم این حتماً درست نیست چرا که من اطلاعات دقیق دریاچه ارومیه را از یک دانشگاه آمریکایی می‌گرفتم. وی درباره دوربینهای افراد بازداشت شده محیط‌زیست که گفته شده برای جاسوسی بوده است گفت:‌ این دوربینهای ما از فاصله بیست متری یوزپلنگ و شتر را نمی‌تواند تشخیص بدهد.

خاطرنشان می‌شود کاووس سیدامامی روز چهارم بهمن ماه سال ۹۶به همراه چند تن دیگر از فعالان محیط‌زیست بازداشت شد و ۱۹بهمن ماه ۹۶در زندان اوین به‌قتل رسید. مقامهای قوه قضاییه خامنه‌ای مدعی شدند مرگ این استاد دانشگاه بر اثر «خودکشی» بوده است.

اما رامین و مهران سیدامامی پسران وی که اکنون در کانادا هستند به آسوشیتدپرس گفتند به‌رغم اعلام «خودکشی» به‌عنوان علت مرگ پدرشان »احساس آنها این است که مأموران زندان مسئول مستقیم مرگ او هستند.

مأموران فرودگاه روز ۱۶اسفندماه نیز از خروج مریم ممبینی همسر کاووس سیدامامی و رفتن به کانادا جلوگیری کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c71dcf5-e152-4cb6-921d-7627736cbff3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات