728 x 90

اخبار خاورمیانه,

حضور رهبران بسیاری از کشورهای جهان در مراسم ترحیم ملک عبدالله پادشاه فقید عربستان سعودی

-

 -
-
در پی درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان سران بسیاری از کشورهای منطقه و جهان در رأس هیأتهای عالیرتبه برای گرامیداشت وی به ریاض پایتخت عربستان رفتند.
تلویزیون العربیه امروز شنبه در گزارشهای مستقیم خود تصاویر ورود سران کشورها به عربستان را به‌طور زنده و همراه با گزارشهایی از تسلیتها و اظهارات رهبران منطقه و جهان درباره ملک عبدالله و روابط گسترده این کشورها با عربستان پخش کرد.
فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه، پرنس چارلز ولیعهد و دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلستان، محمد السیسی رئیس‌جمهور مصر، ملک عبدالله پادشاه اردن، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، محمود عباس، رئیس دولت فلسطین، امیران دولت امارات متحده عربی، بحرین و قطر، شاهزاده ناروهیتو، ولیعهد ژاپن، دیمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه و نخست‌وزیران پاکستان و مالزی از جمله رهبرانی هستند که عصر امروز وارد ریاض شدند.
جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا ریاست هیأت این کشور را برعهده دارد.
روز جمعه نیز پادشاه اردن سفر خود را در داووس سوئیس قطع کرد تا در مراسم در تشییع و تدفین ملک عبدالله در ریاض شرکت کند.
در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی اعلام عزای عمومی اعلام شده و رهبران کشورهای جهان، مواضع ملک عبدالله را به‌عنوان رهبری با خدمات بسیار برای کشورش و برای صلح منطقه و جهان ستودند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با تسلیت درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان و با قدردانی از مواضع شجاعانه وی علیه دخالتهای فاشیسم دینی حاکم بر ایران در کشورهای منطقه، دوستی ملک عبدالله با رهبر مقاومت ایران و هدایای وی از جمله قسمتی از پرده کعبه و قرآن مجید به مسعود رجوی را یادآوری کرد.
 
 
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19ea1555-4d16-478e-bcd6-124a257c2c58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات