728 x 90

رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم: دوربینهای متأثر از برجام، ضرورت نداشت وجود داشته باشد

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم

پاسدار محمد اسلامی روز چهارشنبه ۲۴شهریور و پس از حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس ارتجاع گفت: فعالیت هسته‌یی نظام نباید متهم به‌پنهان‌کاری شود. دشمنان قسم خورده نظام مخالف پیشرفت کشور هستند.

همزمان با برگزاری نشست شورای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سه روز پس از سفر رافائل گروسی به تهران، محمد اسلامی گفت: «افزون بر تعهداتی که طبق پادمان برعهده ایران است و باید شفاف‌سازی را انجام دهد، تعدادی دوربین متأثر از برجام، نصب شده بود اما طرفهای مقابل به‌تعهدات خود عمل نکردند از این‌ رو دیگر ضرورت نداشت آن دوربینها وجود داشته باشد.

به‌گفته رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم در جریان انفجارها و خرابکاری ماه‌های گذشته در تأسیسات هسته‌یی «تعدادی از این دوربین‌ها آسیب دیده بود و این مسأله منجر به ۲ گزارش فوق‌العاده سختگیرانه و مخرب شده بود، برای این‌که رفع ابهام و شفاف‌سازی کنیم ملاقات با مدیرکل انجام شد... اولا ابهاماتی در زمینه برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز برای آژانس وجود ندارد و ثانیا تعهدات برجامی که طبق قانون مجلس نباید ادامه پیدا کند را ادامه نخواهیم داد».

خاطرنشان می‌شود روز چهارشنبه و در جریان سومین روز اجلاس شورای حکام آژانس در وین، نماینده آمریکا از رژیم ایران خواست تا فوراً به میز مذاکرات باز گردد و از اقدامات تنش‌آمیز جدید بپرهیزد.

هم‌چنین انگلستان، آلمان، و فرانسه از ادامه نقض تعهدات هسته‌یی رژیم ایران در برجام و تحریکات بیشتر این رژیم در زمینه هسته‌یی ابراز نگرانی عمیق کردند.
سه کشور اروپایی روز چهارشنبه ۲۴شهریور در بیانیه‌یی مشترکی که متن آن توسط انگلستان انتشار یافت گفتند، از زمان آخرین نشست شورای حکام در ماه ژوئن، رژیم ایران به فعالیت‌های فاقد مجوز در زمینه اورانیوم فلزی ادامه داده و برای نخستین بار اورانیوم فلزی با غنای ۲۰درصد تولید کرده است.
در این بیانیه با اشاره به کاربرد تسلیحاتی دانش مربوط به تولید اورانیوم فلزی می‌افزاید، رژیم ایران هیچ دلیل غیرنظامی برای چنین فعالیتی ندارد و باید تولید آن را فوراً متوقف کند. ادامه توسعه سانتریفوژهای قدرتمند و پیشرفته قابلیت غنی‌سازی اورانیوم در ایران را به‌طور دائم بهبود می‌بخشد.
این گام‌ها خطری فوری برای اشاعه تسلیحات است و پیامدهای برگشت‌ناپذیر در زمینه توانایی هسته‌یی ایران دارد.
سه کشور از رژیم ایران خواستند، فعالیت‌های مربوط به نصب بیشتر سانتریفوژ های پیشرفته‌تر از جمله در تأسیسات زیر زمینی فردو را متوقف کند. آنها می‌گویند افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده ایران در سطح ۲۰درصد و ۶۰درصد زمان لازم برای تولید مواد مورد نیاز در ساخت سلاح هسته‌یی را کاهش داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ff3a153-f56d-454e-a959-6347a4e57eec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات