728 x 90

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: نیاز ۳ برابری تخت‌های بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی

شیوع گسترده کرونا در ایران
شیوع گسترده کرونا در ایران

حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز سه‌شنبه ۲۰خرداد با اعلام وضعیت بحرانی استان هرمزگان گفت: «در حال حاضر وضعیت استان هرمزگان بحرانی است و برای بستری بیماران کووید در استان هرمزگان باید ۳برابر ظرفیت تخت‌های فعلی برنامه‌ریزی شود».

وی با اعتراف به بی‌عملی کارگزاران رژیم در برخورد با بیماری کرونا اضافه کرد «متأسفانه در ستاد کشوری برای استانهایی که در وضعیت قرمز و بحران کرونا قرار دارند به‌طور جداگانه تصمیم‌گیری نشده است و ظرفیت استان در مواجهه با این بحران با مشکل و چالش همراه خواهد بود».

این در حالی است که علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا رژیم در کلان‌شهر تهران روز سه‌شنبه ۲۰خرداد، از رشد ۳.۵درصدی مراجعه به بخش‌های درمانی بر اثر بیماری کرونا در تهران خبر داد.

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های حکومتی؛ وضعیت در دیگر استانهای کشور هم‌چنان وخیم می‌باشد.

۲ برابر شدن بیماران در سنندج

دکتر صدیق جدیدالاسلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، روز سه‌شنبه گفت: «شمار مبتلایان در سنندج نسبت به دوره اول شیوع این بیماری، ٢برابر شده و باید منتظر موج بحرانی این بیماری باشیم».

دکتر پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، نیز روز سه‌شنبه از روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا در این استان گفت: «طی یک هفته گذشته، ابتلا به ویروس کرونا در این استان، روند افزایشی به خود گرفته است و در مجموع از افرادی که در استان زنجان تست گرفته شده، آزمایش بیش از ٢٩٢٩نفر مثبت بوده است».

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این زمینه گفت: «شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا که تا هفته اول خردادماه جاری در استان بوشهر ۱۳تن بود اکنون به ۲۲تن افزایش یافته‌است و اکنون در این استان ۱۴۲ تخت ویژه داریم و اگر ۱۴۳بیمار نیازمند این امکانات باشند یکی از آنها جانش را از دست می‌دهد».

احتمال آلودگی ١٥میلیون نفر در کشور به ویروس کرونا تاکنون

از سویی دیگر دکتر احسان مصطفوی رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای نوپدید انستیتو پاستور، با اشاره به مطالعات سرواپیدمیولوژی کرونا در مناطق مختلف کشور گفت: «بر اساس یافته‌ها شاید حدود ۱۵میلیون نفر از جمعیت کشور از اول اپیدمی تاکنون آلودگی به این ویروس را تجربه کرده‌اند؛ البته تأکید می‌شود که تست‌های سرولوژی خطاهایی نیز دارند»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a23e9f40-ef4f-4c8c-8199-ce45cf824c72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات