728 x 90

رئیس جمهور آمریکا میزبان جلسه شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران

هیل نشریه کنگره آمریکا ۴ سپتامبر ۲۰۱۸- سیزده شهریور نود و هفت

شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه ۱۳شهریور۹۷گفت، رئیس‌جمهور دونالد ترامپ زمانی که در پایان ماه سپتامبر در نیویورک از مجمع عمومی سازمان ملل، بازدید می‌کند.میزبان نشست شورای امنیت سازمان ملل با رهبران خارجی درباره ایران خواهد بود.

هیل نشریه کنگره آمریکا ۴سپتامبر ۲۰۱۸- سیزده شهریور نود و هفت:

سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد روز سه‌شنبه بعد ازظهر در کنفرانس مطبوعاتی گفت،” او خواهان این نشست برای صحبت درباره نقض قوانین بین‌المللی توسط ایران است و اضافه کرد که این نشست همچنین به ”بی‌ثباتی“ که ایران در سراسر منطقه خاورمیانه ایجاد می‌کند خواهد پرداخت.

هیلی در اشاره به جاه‌طلبیهای بالستیکی، فروش سلاح به یمن و حمایت از گروه‌های تروریستی توسط رژیم ایران گفت، ”نگرانی رو به رشدی وجود دارد. ”برخی چیزها قدیمی و برخی جدید هستند.“

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در نشست سران کشورهای عضو شورای امنیت که ریاست آن را در ماه سپتامبر جاری به‌عهده خواهد داشت در مورد ایران صحبت کند تا افکار عمومی بر سر نقض قوانین بین‌المللی توسط این رژیم متمرکز شود.

 

نیکی هیلی:‌رژیم ایران باید فهم کند فعالیتهایش تحت نظر است

نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در سازمان ملل‌متحد گفت دونالد ترامپ خواهان آن خواهد شد تا در نشستی که در مورد رژیم ایران است رهبران کشورها و دولتها شرکت کنند. او گفت گفتگوهای سران کشورها در این نشست بی‌ثباتی است که رژیم ایران در مناطق مختلف خاورمیانه ایجاد می‌کند.

او اضافه کرد: سخت است که در جهان جایی را پیدا کنیم که رژیم ایران در آن درگیری ایجاد نکند. می‌بایست ایران فهم کند که فعالیت هایش زیر نظر قرار دارد

قرار است که در بیست و ششم سپتامبر جاری نشستهای مجمع عمومی برگزار شود ولی روسیه مخالفت هایش را در این رابطه اعلام کرده است

نیکی هیلی در نشست خبری که برای تشریح برنامه‌های کاری ماه سپتامبر شورای امنیت برگزار شد گفت، رئیس‌جمهور آمریکا جهت رسیدگی به موارد نقض قوانین بین‌المللی توسط ایران و اقدامات بی‌ثبات کننده تهران در خاورمیانه، خواستار برگزاری نشست سطح بالای شورا شده است.

 

وی در این جلسه خبری که در مقر سازمان ملل‌متحد در شهر نیویورک برگزار شد در پاسخ به این سؤال که آیا دولت آمریکا استراتژی مشخصی در برابر ایران دارد و آیا این استراتژی شامل تغییر رژیم می‌شود گفت، استراتژی کاخ سفید ساده است و آن این است که اقدامات نادرست ایران و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توسط آن کشور را برجسته کنیم.

 

نیکی هیلی: می خواهیم صدای مردم ایران را تقویت کنیم

او اضافه کرد، دولت پرزیدنت ترامپ همچنین می‌خواهد صدای مردم ایران را تقویت کند و به آنها که خواهان زندگی بهتر هستند و رژیم ایران با هر ابزاری آنها را سرکوب می‌کند، این امکان را بدهد صدای خود را به گوش جهان برسانند و در عین‌حال به آنها بگوید آمریکا در کنارشان ایستاده است.

 

دونالد ترامپ که از ابتدا مخالف توافق هسته‌یی سال ۲۰۱۵قدرتهای بزرگ با رژیم ایران بود، با این استدلال که آخوندهای حاکم با ادامه برنامه موشکی و اقدامات بدخواهانه در خاورمیانه‌ روح برجام را نقض می‌کنند، در هشتم ماه مه (هجدهم اردیبهشت ماه) سال جاری این توافق را لغو کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d449c569-bb0c-4a2e-bd2d-1c17cc40a1a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات