728 x 90

دیوید جونز: انگلستان باید سپاه پاسداران وحشی را ممنوع کند

دیوید جونز نماینده پارلمان انگلستان و وزیر سابق ولز
دیوید جونز نماینده پارلمان انگلستان و وزیر سابق ولز

سایت تلگراف انگلستان (۱۲شهریور ماه) در مطلبی به قلم دیوید جونز (نماینده پارلمان و وزیر سابق ولز) نوشت: انگلستان باید سپاه پاسداران وحشی ایران را ممنوع کند.
دیوید جونز در این مقاله نوشته است:‌ ضروری است که فراتر برویم و آنها را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست‌گذاری کنیم. چندین سال است که نمایندگان پارلمان انگلستان - از جمله من - خواستار ممنوعیت سپاه پاسداران  به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی هستند. این درخواست اکنون ظاهراً مورد توجه وزیر کشور قرار گرفته است، که نگران گزارشهای اطلاعاتی است که عوامل رژیم ایران در حال افزایش فعالیت‌های خود در انگلستان هستند و با گروه‌های جنایتکار برای هدف قرار دادن مخالفان سیاسی کار می‌کنند. او بنا به گزارشها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت ملی انگلستان می‌داند.
آمریکا به‌دلیل نگرانیهای مشابه، سپاه پاسداران  را در سال ۲۰۱۹ به فهرست تروریستی وزارت امور خارجه اضافه کرد. با این حال، با توجه به حمایت مستند سپاه پاسداران از تروریسم از همان روزهای اولیه جمهوری اسلامی، حتی این نیز بسیار دیر انجام شد.
در سال‌های اخیر، نقش این ارگان در سرکوب وحشیانه مخالفت‌های داخلی در میان مردم ایران بیش‌از‌پیش آشکار شده است. در نوامبر ۲۰۱۹، ایران شاهد یک خیزش سراسری ضد رژیم بود. این ناآرامی‌ها کمتر از دو سال پس از قیام دیگری رخ داد که مقامات رژیم، گروه اصلی اپوزیسیون، سازمان مجاهدین خلق ایران (ام.ای.کی) را مقصر دانستند. سپاه دستور سرکوب مخالفان را دریافت کرد و آنها را با کارآیی مرگبار اعدام کرد و در پنج روز ۱۵۰۰ معترض را کشت. این قتل‌عام توسط سازمان مجاهدین خلق ایران گزارش شد... .
همان‌طور که مریم رجوی، رئیس اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران، اخیراً خاطرنشان کرد، سپاه پاسداران در حال حاضر عملاً بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی ایران را کنترل می‌کند و سهم فزاینده‌یی از بودجه ملی را دریافت می‌کند. منابع کمیاب توسط سپاه از نیازهای مردم ایران به سمت تأمین مالی نیروهای نیابتی تروریستی و برنامه‌های موشکی و پهپادی منحرف می‌شود. پهپادهای شاهد ایرانی به‌طور گسترده توسط روسیه در جنگ خود علیه اوکراین استفاده می‌شود.
رژیم سال گذشته بی‌رحمی وحشیانه این سرکوب را به نمایش گذاشت، به‌طوری که از زمان آغاز آخرین قیام ایران در سپتامبر گذشته، حدود ۷۵۰ نفر از مخالفان رژیم، عمدتاً توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند. این مرگها با حدود ۳۰۰۰۰ دستگیری همراه بوده است... . ادامه انفعال نه تنها از نظر اخلاقی اشتباه است در زمانی که میلیون‌ها ایرانی جان خود را با فریادهای آزادی خود در خیابان‌ها به خطر می‌اندازند، بلکه به امنیت داخلی انگلیس نیز آسیب می‌رساند. سپاه نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای امنیت انگلستان یک خطر آشکار است. دولت انگلستان باید فعالیت‌های آنرا بدون تأخیر بیشتر محدودکند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d80fbb67-4d05-480b-803e-ff852354d764"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات