728 x 90

دیوارکشی اطراف خاوران، اقدام جنایتکارانه خامنه‌ای و رئیسی جلاد۶۷

خاوران و دیوار کشی به دور گورهای  جمعی کشتار ۶۷
خاوران و دیوار کشی به دور گورهای جمعی کشتار ۶۷

در ماه‌های اخیر، در یک اقدام جنایتکارانه جدید خامنه‌ای و رئیسی جلاد۶۷ در خاوران، محل گورهای جمعی ۳۰هزار زندانی سیاسی که در قتل‌عام۶۷ توسط رئیسی جلاد سربدار شدند. دیوارهای بتنی به ارتفاع دو متر را به دور مزار خاوران کشیده‌اند، مکانی که بر اساس شواهد محل دفن دسته‌جمعی صدها مخالف سیاسی مخفیانه اعدام شده در تابستان ۱۳۶۷ است. این دیوارکشی و نصب دوربینهای کنترلی به‌منظور تسهیل نابودی آثار جنایت رئیسی می‌باشد.

دیانا الطحاوی، معاون دفتر خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل گفت: «مقامات جمهوری اسلامی نمی‌توانند به سادگی دور صحنه جنایت دیوار بکشند و تصور کنند این چنین تمامی جنایاتشان محو و فراموش می‌شود. مقامات به مدت ۳۴سال به‌نحو نظام‌مند و عمدی شواهد کلیدی‌ای را پنهان کرده و یا از بین برده‌اند که می‌تواند برای روشن شدن حقایق مربوط به ابعاد اعدام‌های فراقضایی انجام شده در سال۱۳۶۷، اجرای عدالت و انجام اقدامات جبرانی در حق قربانیان و خانواده‌هایشان مورد استفاده قرار گیرد».

دیوارکشی به دور گورهای جمعی کشتار ۶۷ نشان‌دهنده نیاز فوری به انجام تحقیقات بین‌المللی است.

-دیوارکشی به دور گورهای جمعی کشتار ۶۷ نشان‌دهنده نیاز فوری به انجام تحقیقات بین‌المللی است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/419d175b-cfb9-40f7-8365-733a5b7261c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات