728 x 90

دیدار آنتونی بلینکن با محمود عباس در کرانه باختری

دیدار بلینکن با محمود عباس در کرانه باختری
دیدار بلینکن با محمود عباس در کرانه باختری

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه ۱۴آبان در سفری از پیش اعلام نشده از کرانه باختری اشغالی بازدید کرد و در حالی که به سفر خود به منطقه ادامه می‌دهد، در میان تنشهای مارپیچ بر سر جنگ اسراییل با حماس، با محمود عباس رئیس دولت فلسطین دیدار کرد.

به گزارش رویترز محمود عباس به بلینکن گفت که باید آتش‌بس فوری و اجازه کمکهای بشردوستانه به نوار غزه وجود داشته باشد.

بلینکن تعهد آمریکا را در راستای تحقق آرمانهای فلسطینی‌ها برای تأسیس دولت فلسطین ابراز کرد. بلینکن تصریح کرد که فلسطینی‌ها نباید به‌زور آواره شوند. وی بر تعهد آمریکا به پیشبرد کرامت، امنیت برای فلسطینیها و اسرائیلی‌ها به‌طور یکسان تأکید کرد. بلینکن بر تعهد ایالات متحده به ارائه کمکهای بشردوستانه، از سرگیری خدمات ضروری در غزه تأکید کرد.

 

آسوشیتدپرس در همین رابطه در گزارشی نوشت:

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه فشار دیپلماتیک دیوانه‌وار خود را درباره جنگ اسراییل و حماس به کرانه باختری اشغالی وارد کرد و با محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین در آخرین تلاش خود برای کاهش درد و رنج غیرنظامیان در نوار غزه دیدار کرد و شروع به ترسیم سناریوی پس از جنگ برای این قلمرو کرد.

مقامات بهداشتی اعلام کردند که بلینکن برای بازدید از پیش اعلام نشده خود در یک کاروان زرهی و تحت تدابیر شدید امنیتی تنها چند ساعت پس از حمله هواپیماهای جنگی اسراییل به اردوگاه آوارگان در نوار غزه که منجر به کشته شدن حداقل ۴۰نفر و زخمی شدن دهها نفر شد، به رام‌الله رفت. با وجود پنهان‌کاری و امتناع وزارت امور خارجه از تأیید این سفر تا زمانی که بلینکن به‌طور فیزیکی کرانه باختری را ترک کرد، اعتراضات علیه سفر وی و حمایت ایالات متحده از اسراییل پس از فاش شدن خبر ورود وی آغاز شد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت، بلینکن بر تعهد آمریکا به ارائه کمکهای بشردوستانه نجاتبخش و از سرگیری خدمات ضروری در غزه تأکید کرد و تصریح کرد که فلسطینیها نباید به‌زور آواره شوند.

میلر گفت که بلینکن و عباس درباره تلاش‌ها برای بازگرداندن آرامش و ثبات در کرانه باختری، از جمله نیاز به توقف خشونت افراطی علیه فلسطینی‌ها و مسئول دانستن آن‌ها، با اشاره به خشونتهایی که توسط شهرک‌نشینان اسراییلی انجام می‌شود، گفتگو کردند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06230b60-9bc6-4595-89d7-fca8d8e0a804"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات