728 x 90

دیدارهای خامنه‌ای و رئیسی با رئیس‌جمهور عراق

دیدارهای خامنه‌ای و رئیسی با رئیس‌جمهور عراق
دیدارهای خامنه‌ای و رئیسی با رئیس‌جمهور عراق

دیدارهای خامنه‌ای و رئیسی با رئیس‌جمهور عراق

خامنه‌ای: آمریکاییها با هیچکس دوست نیستند 

اجرایی شدن توافق‌های انجام شده، به نفع هر دو کشور است

 

 

رئیسی جلاد: امنیت مرزها بسیار اهمیت دارد و تفاهم امنیتی بین دو کشور حتماً می‌تواند به امنیت منطقه کمک بکند

 

سایت خامنه‌ای ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲: خامنه‌ای عصر امروز در دیدار عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور عراق و هیأت همراه گفتند: گسترش همکاریهای دوجانبه و اجرایی شدن توافق‌های انجام شده، به نفع هر دو کشور است.

ایشان با تأکید بر این‌که آمریکایی‌ها دوست عراق نیستند، افزودند: آمریکایی‌ها با هیچکس دوستی ندارند و حتی به دوستان اروپایی خود هم وفادار نیستند.

خامنه‌ای تأکید کردند: حتی حضور یک آمریکایی هم در عراق زیاد است.

به گزارش سایت خامنه‌ای عبدالطیف رشید رئیس‌جمهور عراق که باجناق طالبانی از گروه یکتی است

با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، یک روابط مستمر و مستحکم و در ابعاد و زمینه‌های مختلف است.

وی با اشاره به دیدارها و گفتگوهای خود با مقامات ایران افزود: تمام تلاش عراق تعمیق روابط با ایران و اجرایی کردن برخی مسائل باقیمانده میان دو کشور است. وی از کمکهای دولت ایران به‌ویژه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

این در حالی است که همه می‌دانند پدرخوانده تروریسم خود خامنه‌ای و حکومت اوست.

عبدالطیف رشید سپس با رئیسی جلاد دیدار و در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

 

رئیسی جلاد در کنفرانس خبری- ۹اردیبهشت ۱۴۰۲:

تفاهم امنیتی بین دو کشور برقرار شده و کوچک‌ترین ناامنی در هر کجا از کشور عراق ناامنی در ایران محسوب می‌شه لذا امنیت عراق برای ما بسیار مهم امنیت مرزها بسیار اهمیت داره و تفاهم امنیتی بین دو کشور حتماً می‌تونه به امنیت نه فقط بین دو کشور بلکه امنیت منطقه کمک بکنه.

ما به همان میزان که انجام مذاکرات بین کشورهای منطقه را مفید می‌دانیم و در حل مسایل منطقه بسیار کارساز است حضور نیروهای خارجی را در منطقه و بیگانگان را در منطقه به هیچ عنوان مفید نمی‌دانیم بلکه حضور آمریکاییان را در منطقه مخل برای امنیت منطقه تلقی می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b8c2547-d974-4331-969f-9cccd923c1b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات