728 x 90

دکتر ثقفی از مشهد: اگر به داد مردم نرسید فاجعه‌یی رخ می‌دهد که در تاریخ آن را بنویسند، جسدها روی زمین مانده‌اند

کرونا در ایران
کرونا در ایران

به‌دنبال تاخت و تاز کرونا در کشور و تصاعدی شدن آمار مبتلایان و قربانیان آن در کشور، دکتر ثقفی استاد گروه زنان و مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فایلی صوتی گفت: وضعیت از زمان جنگ هم بدتر است و فاجعه چنان وسعت گرفته که دیگر هیچ کاری از بیمارستانهای مشهد ساخته نیست. تجهیزاتی دیگر وجود ندارد و حتی دستکش هم وجود ندارد. فاجعه عظیم انسانی در پیش است.

وبسایت حکومتی بولتن نیوز ۱۸مرداد که این خبر را منتشر کرده است در مطلبی با عنوان «چرا مملکت را تعطیل نمی‌کنید، فاجعه در راه است» نوشت: اگر به داد مردم نرسید فاجعه‌یی رخ می‌دهد که در تاریخ آن را بنویسند».

دکتر ثقفی می‌گوید:

این جوانهایی که دارند کشته می‌شوند عزیزان خانواده‌هایی هستند. ما حتی اکسیژن نداریم به این مسلمانها بزنیم. اگر می‌خواهید برای امام حسین سینه بزنید الآن وقتش است. اینجا سینه بزنید. جسدها روی زمین مانده‌اند. آمبولانس حتی نداریم. همه بخشهای بیمارستان قایم را خالی کرده‌ایم.

اگر به داد مردم نرسید واقعاً فکر کنم یک کشتار عظیمی باقی خواهد ماند که در تاریخ خواهند نوشت.

نمی‌دانیم چه کار کنیم جلوی درب بیمارستان مریض می‌افتد زمین، یه کاری بکنید هر چه بودجه دارید هر کاری که می خواهید بکنید برای نجات جان مردم بیایید انجام بدهید.


بخشهایی از فایل صوتی دکتر ثقفی:

فاجعه خیلی بزرگی در راه است که تقریباً اتفاقش افتاده و آن سیل بسیار بسیار زیاد بیماران مبتلا به کووید هست که دیگه ما به هیچوجه جوابگو نیستیم، نه نیروی انسانی داریم به اندازه کافی و نه جا داریم حتی برانکاد برای انتقال بیمار نداریم، فوج فوج بیمار وارد بیمارستان قائم می‌شود همین‌طور بیمارستان امام رضا... . ما الآن در بیمارستان قائم که من خودم آنجا دارم کار می‌کنم... ما برانکاد برای انتقال بیماران نداریم، ما برانکاد برای انتقال جسد نداریم، حتی جسد را بگذاریم روی آن به آمبولانس منتقل کنیم. سرم نداریم جا نداریم تخت نداریم، من زمان جنگ هم در بیمارستان کار کردم زمان ابتدای بروز جنگ آن موقع هم این‌قدر ما تا آنجا که یادم هست مشکلات نداشتیم به این شدت، کمبود در مملکت نداشتیم... .

ما همینطوری می‌رویم داخل بخش‌ها همینطوری می‌رویم بالای سر بیماران... دستکش هم حتی ما نداریم. خیلی خیلی خیلی خیلی وضع خراب است اگر به داد مردم نرسید واقعاً فکر کنم یک کشتار عظیمی باقی خواهد ماند که در تاریخ خواهند نوشت و آیندگان ممکن است بد در مورد ما قضاوت کنند. من خواهش می‌کنم خواهش می‌کنم از همه شما در هر کجای دنیا که هستید، ایران هستید، هر کسی به داد ما برسد ما دست خواهش و تمنا به‌نمایندگی از طرف تمام پزشکان و کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی اینجا دراز می‌کنم، هیچ چاره‌یی جز این نیست که هر چه زودتر همین امشب به داد ما برسید. واقعاً ما جا نداریم ..من تازه از بیمارستان آمدم، این جوانها که دارند کشته می‌شوند همه عزیزان یک خانواده هستند که پناه می‌آورند به ما، ما الآن اکسیژن نداریم به آنها برسانیم تعداد اکسیژن در بیمارستان قائم بسیار بسیار پایین است. یک کاری باید بکنیم یک کاری بکنیم بالاتر از هر کاری اگر می‌خواهیم امام حسین کمک کند یا می‌خواهیم دین اسلام را زنده نگهداریم الآن به این مسلمانها برسید به این مردم فقیر بیچاره به هر شیوه که شما فکر کنید بهشان برسانید واقعاً عزیزانشان دارند می‌افتند زمین آمبولانس جایی نداره... .

شما ببینید کار ما به کجا رسیده اصلاً نمی‌دانید، بخشهای همه اعمال جراحی را تقریباً بستیم... . آن مریض‌های بدبختی که نمی‌توانند اینجا بخوابند کجا می‌روند مریض‌های بدون پول بدون بودجه... .

همه تعطیل شده بخش قلب را تعطیل کردیم، بخش جراحی را تعطیل کردیم، همه در اختیار بیماری کرونا است. بخش جراحی زنان را تعطیل کردیم بخش، هر بحشی، داخلی همه همه همه پر از مریض کرونا است و امکانات نداریم... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b87225ad-8d5b-439f-9cc9-41083ab730fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات