728 x 90

دژخیمان خامنه‌ای در ارومیه در کمتر از ۲۴ساعت یک زندانی سیاسی دیگر هموطن کرد را در زیر شکنجه به‌قتل رساندند

پیمان گلوانی
پیمان گلوانی

دژخیمان خامنه‌ای در ارومیه در کمتر از ۲۴ساعت یک زندانی سیاسی دیگر هموطن کرد را در زیر شکنجه به‌قتل رساندند. وی که پیمان گلوانی نام داشت ۱۴روز پس از بازداشت توسط مأموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم در مهاباد و انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه، در زیر شکنجه جان باخت. وی روز یکشنبه ٤تیر ماه توسط نیروهای امنیتی در مهاباد بازداشت شده بود.

این زندانی سیاسی از روز چهارشنبه ١٤تیر به‌دلیل عدم هوشیاری و رفتن در کما از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به بیمارستان منتقل شده بود. مأموران امنیتی به خانواده گلوانی گفته بودند وی به‌دلیل «سقوط از ارتفاع» به کما رفته است.

در مدتی که وی در بیمارستان بود دو مأمور بالای سر او بودند و اجازه ملاقات به کسی نمی‌دادند. تنها یک بار خواهر پیمان موفق می‌شود وی را در بیمارستان ببیند که وی گفته است «بدن و سر و صورت پیمان پر از کبودی بود».

خاطرنشان می‌شود دژخیمان خامنه‌ای در زندان ارومیه روز شنبه ۱۷تیر نیز زندانی سیاسی کُرد موسی اسماعیلی را در زیرشکنجه به‌قتل رساندند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/432f34ac-a1cd-480f-9d59-b6e9c88e46d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات