728 x 90

اطلاعیه قیام-شماره ۱۵۷

دست کم دو تظاهر کننده درکازرون با گلوله پاسداران شهید و شمار زیادی مجروح و دستگیر شدند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

درگیریها به بخش وسیعی از شهر کشیده شد و مرکز نیروی انتظامی به آتش کشیده شد

در پی تظاهرات مردم کازرون در روز چهارشنبه ۲۶اردیبهشت (۱۶مه)، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم شمار زیادی از مردم به‌ویژه جوانان این شهر را دستگیر کردند. به‌دنبال آن صدها تن از مردم در برابر مرکز نیروهای انتظامی و امنیتی تجمع نمودند و خواهان آزادی دستگیر شدگان شدند. آخوند خرسند امام جمعه رژیم در کازرون، برای فریب معترضان و متفرق کردن آنها به صحنه رفت که مردم او را هو کردند و این آخوند پا به فرار گذاشت.

نیروهای سرکوبگر ابتدا به شلیک گاز اشک‌آور و شلیکهای هوایی مبادرت کردند اما مردم به اعتراضات خود ادامه دادند و بر آزادی دستگیر ‌شدگان پای فشردند. سپس نیروهای رژیم به‌طور مستقیم به جانب مردم آتش گشودند. در جریان این درگیریها دست کم دو تن از جوانان به‌شهادت رسیدند و شمار زیادی مجروح و دستگیر شدند.

مردم کازرون متقابلاًً با سنگ و چوب به دفاع از خود پرداختند و پاسگاه نیروهای دشمن به آتش کشیده شد. درگیریها به بخش وسیعی از شهر از جمله خیابانهای انقلاب، حمیدی و فلسطین گسترش پیدا کرد و تا نیمه‌شب ادامه یافت. در ساعت یک نیمه‌شب یک ستون از نیروهای سرکوبگر از شیراز وارد کازرون شد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶اردیبهشت ۱۳۹۷(۱۶مه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcc31993-37be-4c24-8df3-48884c106388"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات