728 x 90

دونالد ترامپ قطعنامه کنگره در محدود کردن اختیار رئیس‌جمهوری برای اقدام نظامی علیه رژیم ایران را وتو کرد

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه ۱۷اردیبهشت ۹۹ قطعنامه کنگره آمریکا برای محدود کردن اختیارات رئیس‌جمهور جهت آغاز عملیات نظامی احتمالی علیه رژیم ایران را وتو کرد. وی قطعنامه اس.جی ۶۸ را بر مبنای سوءتفاهم از فاکتها و قانون توصیف کرده است.

دونالد ترامپ با بیان این‌که آمریکا از نیروی نظامی علیه رژیم ایران استفاده نمی‌کند گفت، چهار ماه پیش اقدام قاطعی برای حذف قاسم سلیمانی انجام دادم.

وی افزود: «رژیم ایران با یک رشته حملات موشکی به محل استقرار نیروهای ما در عراق پاسخ داد. هیچ‌کس بر اثر آن حملات کشته نشد». وی تأکید کرد که مجوز حمله به قاسم سلیمانی کاملاً بر اساس قانون صادر شده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در نهایت تأکید کرد که با قطعنامه اس.جی۶۸ توانایی رئیس جمهور در حفاظت از ایالات متحده، متحدانش و دوستانش به‌شدت آسیب می‌دید.

این قطعنامه اشاره دارد که اختیارات رئیس جمهور طبق قانون اساسی برای استفاده از نیروی قهر برای دفاع از آمریکا و نیروهایش علیه یک حمله فوری محدود می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2064fec1-cf4c-435b-a8d1-5eff4070fbaa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات