728 x 90

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل، اعدام میلاد زهره‌وند را محکوم کرد

لیز تروسل، سخنگوی دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد
لیز تروسل، سخنگوی دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌یی، اعدام یک نوجوان ۱۷ساله و یک مرد ۲۲ساله توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرده است.

لیز تروسل، سخنگوی دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌یی با اشاره به اعدام حمیدرضا آذری، نخستین اعدام گزارش‌شده یک کودک بزهکار در ایران در سال جاری بوده است، تعهد مقامات رژیم ایران به قوانین بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون حقوق کودک برای ممنوعیت احکام اعدام و اجرای آن برای جرایم ارتکابی توسط افراد زیر ۱۸سال را یادآوری کرده است.

در این بیانیه هم‌چنین از اعدام میلاد زهره‌وند، ۲۲ساله که همان روز اعدام شد و هشتمین نفری بود که در ارتباط با تظاهرات شهریورماه گذشته اعدام شد ابراز تأسف شده است.

میلاد زهره‌وند، اهل ملایر و از معترضان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به‌قتل یک مأمور اطلاعات سپاه پاسداران، علی نظری، متهم شده بود.

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد تأکید کرده است که اطلاعات موجود نشان داده که محاکمه زهره‌وند فاقد الزامات قوانین بین‌المللی حقوق‌بشر در رابطه با رسیدگی عادلانه به جرایم بوده است و گزارشهای نگران‌کننده‌ای از بازداشت والدین او در پی اعدامش منتشر شده است.

 

لیز تروسل، سخنگوی این دفتر هم‌چنین از جمهوری اسلامی ایران خواسته است تا از روش‌های کیفری برای مجازات فعالان سیاسی و کسانی که از حق خود در آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز استفاده کرده‌اند دست بردارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7d0d211-e1cd-45a8-977b-cf96b2496d7e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات