728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۳۱

در شصتمین روز قیام ادامه اعتراضات در مناطق مختلف تهران و شهرهای کشور

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۳۱

در ۶۰ امین روز قیام ادامه اعتراضات در مناطق مختلف تهران و شهرهای کشور

دوشنبه شب ۲۳آبان در شصتمین شب قیام سراسری مردم ایران، مناطق مختلف تهران از جمله تهران‌پارس، اکباتان، شهرزیبا، میدان کالج، مترو ولیعصر، سعادت‌آباد، جنت‌آباد، شاهین جنوبی، پونک و فردوس و بسیاری از شهرهای کشور مانند اراک، کرج، رشت، سنندج، شیراز، بندرعباس، تنکابن، میرجاوه و... شاهد تظاهرات شبانه بودند و شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور» از همه جا به گوش میرسید. در بسیاری از مناطق تهران مانند سعادت‌آباد و میدان کالج جوانان دلیر با حملات نیروهای سرکوبگر مقابله کردند و با برافروختن آتش راه را بر آنان بستند.

در اراک مردم با شعار «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» تظاهرات کردند. در کرج شعار «خامنه‌ای قاتله حکومتش باطله» بگوش می‌رسید. در میرجاوه مردم با آتش زدن لاستیک جاده مو اصلاتی را بر روی خودروهای دشمن بستند. در ایرانشهر جوانان دلیر با برافروختن آتش شعار می‌دادند «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر».

روز دوشنبه اعتراضها و اعتصابها در دانشگاهها و مدارس به‌رغم اقدامات بازدارنده نیروهای سرکوبگر ادامه یافت. دانشجویان دانشگاههای مختلف از جمله صنعتی شریف، تبریز، قزوین دست به تحصن و تظاهرات زده و شعار می‌دادند «آبان ماه تابان دیکتاتوری به پایان».

دانش‌آموزان در گلشهر کرج و اصفهان و رشت با شعار «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» دست به تظاهرات زدند. جوانان در بندرعباس با کوکتل به پایگاه بسیج حمله کردند، در تنکابن تصاویر سر دژخیم قاسم سلیمانی را پایین کشیدند. در شاهرود بنر بزرگ خامنه‌ای را تخریب نمودند. در سنندج مراسم چهلم شهید قیام متین نصری با شعارهای ضدحکومتی برگزار شد.

قضاییه جلادان از صدور حکم اعدام برای یکی از دستگیر شدگان قیام در تهران خبر داد و اعلام کرد: «فردی که یک مرکز دولتی را به آتش کشیده بود، به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضدامنیت ملی، محاربه و افساد فی الارض – محاربه به مجازات اعدام محکوم شد» (اعتماد آنلاین ۲۲آبان). .

خانم مریم رجوی گفت: این احکام جنایتکارانه هم اوج توحش و قساوت رژیم و هم استیصال آنرا در برابر قیام به‌نمایش می‌گذارد که البته جوانان شورشی به‌قاطعانه‌ترین صورت به آن پاسخ می‌دهند. وی دبیرکل و شورای امنیت ملل متحد و اتحادیه اروپا و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای آزادی زندانیان قیام و ممانعت از اعدام آنها فراخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ آبان ۱۴۰۱ (۱۴ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a951d053-0b6d-4433-bb43-9f24701338ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات