728 x 90

درگذشت پدر مجاهد علی فارسی در تهران

درگذشت پدر مجاهد علی فارسی در تهران
درگذشت پدر مجاهد علی فارسی در تهران

پدر علی فارسی، پدر قهرمان سربه‌دار مجاهد خلق حسن فارسی از شهیدان قتل‌عام ۶۷ و نسل‌کشی مجاهدین به حکم خمینی جلاد، پس از چند دهه ایستادگی در برابر اذیت و آزار رژیم جنایتکار آخوندی، روز ۳تیر در تهران دار فانی را وداع گفت و به رحمت ایزدی پیوست.
زنده یاد علی فارسی متولد ۱۳۱۶ و فرزند رنج و کار بود و از سال۳۷ در تهران کارگر در کارخانه چیت سازی کار می‌کرد. پدر یار و حامی فرزاندان مجاهدش در مبارزه با ارتجاع و دیکتاتوری آخوندی بود. او که پس از دستگیری فرزندانش به‌رغم ممانعتها به ملاقات آنها می‌رفت، بارها با پاسداران درگیر شد و دژخیمان زندان او را در جریان یکی از همین ملاقاتها دستگیر و زندانی کردند. اما پدر، پس از آزاد شدن، با روحیه قوی‌تر می‌گفت در این روزهایی که در زندان همه چیز را فهمیدم.
پدر علی فارسی به‌رغم اذیت و آزار مداوم رژیم از یاری مجاهدین دست برنداشت. در برنامه‌های همیاری ملی با سیمای آزادی نیز با اشتیاق شرکت می‌کرد. او در سالهای۸۴ و۸۷ برای دیدار و کمک به فرزندان مجاهدش دوبار به «شهر اشرف» سفر کرد.
پدر علی فارسی به‌رغم مشکلات و بیماری پیوسته اخبار و تحولات مربوط به مقاومت مجاهدین را دنبال می‌کرد و می‌گفت فقط شما می‌توانید ایران را آزاد کنید و چشم مردم به شماست.
خانم مریم رجوی درگذشت پدر بزرگوار مجاهد علی فارسی را به فرزندان مجاهدش تسلیت گفت و برای او، که اکنون با قهرمان سربه‌دار مجاهد شهید حسن فارسی محشور است، از خداوند بزرگ علو درجات طلب کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31bf9085-8868-4601-bb29-68552b1f55d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات