728 x 90

درگذشت مادر مجاهد مرحمت ندری (رضایی) در پاریس ـ پیام تسلیت خانم مریم رجوی

مادر مجاهد مرحمت ندری (رضائی)
مادر مجاهد مرحمت ندری (رضائی)

مادر مجاهد مرحمت ندری (رضائی)

پس از پنج دهه ایستادگی در برابر دو رژیم ستمگر شاه و شیخ

به رحمت حق پیوست

 

مادر مجاهد مرحمت ندری (رضائی)، مادر مجاهد شهید مهین رضایی جاودانه‌فروغ راه آزادی و مجاهد صدیق مرضیه رضایی و مجاهدان اشرفی مینا و منصوره رضایی، پس از پنج دهه ایستادگی و صبر و استقامت در برابر در رژیم ستمگر شاه و شیخ روز پنجشنبه ۲۹دی۱۴۰۱ در بیمارستان در پاریس، درگذشت و به رحمت حق پیوست.

مادر مرحمت متولد ۱۳۱۲ در فعالیت‌های مادران شهیدان و زندانیان سیاسی در زمان دیکتاتوری سلطنتی و در برابر ارتجاع و دیکتاتوری آخوندی شرکت داشت و در خارج کشور نیز از هیچ فعالیتی در همراهی و کمک به فرزندان مجاهدش فروگذار نمی‌کرد.

مادر مرحمت داغ و فراق فرزندان را به انگیزه بیشتر در مقاومت و فعالیت علیه دیکتاتوری آخوندی تبدیل کرده بود و در دهه۷۰ هنگامی که در اشرف و دیگر پایگاههای مجاهدین بود، ضمن کمک به فرزندان مجاهدش، خواستار شرکت در نشستها می‌شد و برای پیمودن راه تا به آخر سوگند مجاهدت یاد می‌کرد:

 

سوگند مجاهدت مادر مجاهد مرحمت ندری (رضائی)

 

مجاهد خلق مهین رضایی دختر بزرگ مادر مرحمت، یکی از فرماندهان عملیات فروغ جاویدان بود که همراه با همرزم و همسرش علی زرکش جانشین مسئول اول مجاهدین از سال۶۰ تا ۶۴ در این عملیات به‌شهادت رسید

مجاهد صدیق مرضیه رضایی دختر دیگر مادر مرحمت که رزمی درخشان در دوران پایداری ۱۴ساله در اشرف و لیبرتی داشت، در آلبانی بر اثر بیماری در اردیبهشت۱۳۹۷ جاودانه شد.

خواهر مجاهد فاطمه رضایی در یادداشتی درباره آخرین روزهای زندگی مادر مرحمت و پرکشیدن او به جوار رحمت حق و کنار فرزندان شهید و صدیق می‌نویسد:

«مادرمان، مادر مرحمت عزیز مان، به رحمت ایزدی پیوست و در گرماگرم روزهای قیام شاد و با دل خوش رفت...

چند روز پیش به او گفتم مادر جان آخوندها را ما و مردم داریم بیرونشان می‌کنیم و با هم می‌رویم ایران...

چشمهایش را به نشانه تأیید و آرامش بهم گذاشت و لبخندی زد. .

مادر مرحمت مادر همه مجاهدین بود.

چه زمانی که همراه فرزندان مجاهدش به اشرف رفت یا در زمانی که در خارج بو با تمام وجودش دلسوز مجاهدین بود. همیشه تلاش می‌کرد و زحمت می‌کشید و همه ما را دوست داشت.

با شوخیها و طنزهای زیبا وبا هوش و ذکاوت بسیاری که داشت هرکس را با همان کاری که می‌کرد یا ارزشی که داشت و یا حتی نقطه ضعفی که داشت با مهربانی و شوخیها ی خود، همه را شاد می‌کرد و می‌خنداند و همه او ر ا بسیار دوست داشتند.

خوشا بحالش که با فرزندان مجاهدش زیست و با آنها رزمید و در همه صحنه‌های نبرد و دفاع از آنان در جنگهای نابرابر اشرف و لیبرتی حضور داشت و برای همه دل می‌سوزاند و تمام تلاشش این بود که از هرکجا که بود خودش را به تظاهرات برساند...

یادش بخیر و روحش شاد که با شهدا و فرزندانش محشور است و هم‌اکنون آنها به استقبالش می‌روند.

دورد براو دلمان برایش تنگ می‌شود و ولی یادش همیشه برایمان زنده است...

عزیز دیشب برایش بدرگاه خدا تا صبح دعا می‌کرد»... .

 

 

پیام مریم رجوی به‌مناسبت درگذشت مادر مرحمت

پیام مریم رجوی به‌مناسبت درگذشت مادر مرحمت

یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً

به روح پرفتوح مادر مرحمت عزیزمان درود که چه در روزگار ستم‌شاهی و چه در حاکمیت پلید آخوندها، در مقابل رنج‌ها و محنتها و داغ و فراق فرزندان، سرخم نکرد و پس از عمری صبر و استقامت، با سرفرازی دعوت حق را لبیک گفت و در جوار فرزندان شهید و صدیقش آرام گرفت.
در گذشت مادر مرحمت را به خواهران مجاهد مینا و منصوره و خانواده رضایی‌های شهید به‌ویژه ”عزیز“ مادر گرامی همه شهیدان مجاهد خلق از نخستین شهید احمد رضایی در سال۱۳۵۰تاکنون تسلیت می‌گویم.
هم‌چنین تسلیت به خواهر مجاهد فاطمه رضایی و ابوالقاسم رضایی معاون دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران.
برای مادر صدیق‌مان علو درجات و برای خانواده گرامی رضایی صبر و سلامتی آرزومی‌کنم. به راستی که این خانواده از بابت زمان و تعداد شهیدان و صدیقانش که به عهد خود با خدا و خلق وفا کردند نخستین و بزرگترین خانواده راهگشای تاریخ معاصر ایران در نیم قرن گذشته است.
ننگ و نفرین بر شاه و شیخ جنایتکار!
و خوشا خلق قهرمان ایران که با چنین فداکاریهای بی‌انتها برای رهایی و رقم زدن آینده آزاد و مستقل و آباد میهن‌مان عزم جزم دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb2cc473-1c86-404a-9b65-1bfb508d7e9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات