728 x 90

درگذشت لرد برایان کاتر دوست و حامی مقاومت ایران - پیام خانم مریم رجوی

درگذشت لرد برایان کاتر دوست و حامی مقاومت ایران
درگذشت لرد برایان کاتر دوست و حامی مقاومت ایران

درگذشت لرد برایان کاتر

دوست و حامی مقاومت ایران

لرد برایان کاتر عضو مجلس اعیان انگلستان، دوست و حامی مقاومت روز سه‌شنبه ۱۴نوامبر (۲۳آبان) در اثر بیماری درگذشت. وی ۸۷ سال داشت

لرد کاتر از سال ۱۹۹۷ در دو دوره به مدت ۸سال نماینده مجلس عوام از حزب لیبرال دموکرات بود و پس از آن به مدت ۱۷ سال عضو مجلس اعیان انگلستان بود.

مایک بل، نماینده مجلس عوام انگلستان با ادای احترام به‌ لرد کاتر گفت او مردی مهربان بود و زندگی خود را وقف خدمات عمومی‌نمود و طی چند دهه از اهداف خیر، سازمانهای خیریه و گروه‌های محلی حمایت کرد.

لرد کاتر طی سالهایی که در مجلس عوام و سپس در مجلس اعیان بود از حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران فعالانه دفاع می‌کرد.

او عضو کمیته بریتانیایی برای ایران آزاد بود و در تمام جلسات سالانه مقاومت در پاریس و در اکثر جلسات مقاومت در پارلمان انگلستان شرکت داشت و از اهداف عادلانه مقاومت ایران به‌ویژه از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی حمایت می‌کرد.

سخنرانی لرد کاتر در کنفرانس پارلمانی:

خانم رجوی با آن سخنرانی شیوا یک برنامه ده ماده‌ای ارائه می‌کند که با هیچ‌کدام از آنها نمی‌شود اختلاف‌نظر داشت. همان‌طور که گفتم کلمه وقار به ذهن من می‌آید. اینجا داریم راجع به خانم رجوی و خود شماها صحبت می‌کنیم که برای آینده کشوری تلاش می‌کنید که به آن نیاز دارد و من مطمئن هستم که با پشتیبانی شما و رهبری خانم رجوی و نمایندگان اینجا شما اطمینان حاصل می‌کنید که این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد.

لرد کاتر که به‌عنوان یکی از اعضای یک هیأت ده نفره پارلمان انگلستان در کنفرانسی در پاریس به دیدار خانم رجوی رفته بود گفت: من می‌خواهم خانم رجوی به شما اطمینان خاطر بدهم که من نظیر سایر پارلمانترها در پارلمان انگلیس تمام‌عیار در کنار شما ایستاده‌ام. من در اینجا به‌نمایندگی از طرف خیلی از نمایندگان دیگر که تحت رهبری عالی لرد کوربت و لرد وادینگتون هستند می‌خواهم بگویم که مطمئنم که حمایت از شما در پارلمان انگلستان روزانه در حال افزایش خیلی زیادی است و ما موفقیتهای خیلی بزرگی به‌دست آورده‌ایم.

لرد کاتر در یک کنفرانس بزرگ پارلمانی در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ به همراه تعدادی از نمایندگان ارشد مجلسین عوام و اعیان انگلستان شرکت و از قیام قهرمانانه آبان ۹۸ حمایت کرد.

لرد کاتر همراه همسرش لیدی آیلین کاتر در یکی از سفرهایش به پاریس با خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت دیدار کرد.

 

لرد کاتر:

من که با خانم رجوی در بسیاری از موارد ملاقات کرده‌ام می‌توانم حمایت خودم را نسبت به نکاتی که او می‌گوید را کنارش بایستم و اعلام کنم. از جمله طرح ۱۰ ماده‌ای، ولی در ضمن در کنار این واقعیت (باید بگویم) که اگر مریم رجوی در موقعیت رهبری در ایران باشد. ما شرایط بسیار متفاوتی نه تنها در ایران، بلکه در خاورمیانه می‌داشتیم. چون بسیاری از مشکلات از جانب رژیم ایران می‌آید و برای سال‌ها این موضوع وجود داشته است.

من بار دیگر می‌توانم بگویم مریم رجوی یک چهره برجسته و نمادین در صحنه بین‌المللی است و ما امروز در اینجا برای حمایت از شما هستیم، بسیاری از شما برای مدت طولانی مبارزه کرده اید، اما هر کاری که بتوانیم می‌کنیم من به شما اطمینان می‌دهم که این کمپین برای خلاص شدن از مشکلات وحشتناکی که در ایران و کمپ لیبرتی و مانند آن هستند را ادامه می‌دهیم.

 

 

پیام تسلیت خانم مریم رجوی

 

درگذشت لرد عضو مجلس اعیان انگلستان و از حامیان برجسته مقاومت ایران را به خانواده و همکارانش در پارلمان بریتانیا تسلیت می‌گویم.

او از پیشگامان فراخوان برای محاکمه عاملان قتل‌عام۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ از مدافعان مجاهدین اشرفی بود و همراه با لرد کوربت در کمیته پارلمانی برای آزادی ایران در یک کارزار بی‌نظیر سیاسی و حقوقی برای حذف نام مجاهدین از لیست آخوندساخته در انگلستان نقش داشت.

لرد کارتر به‌تازگی در ۲۱آبان۱۴۰۲ به همراه دهها تن دیگر از اعضای مجلسین انگلستان در فراخوانی به دولت این کشور خواستار نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک موجودیت تروریستی شد و تأکید کرد که «چنین تصمیمی گامی مهم به سوی صلح، ثبات و عدالت در خاورمیانه و فراتر از آن خواهد بود».

به لرد کاتر که در یکی از تاریک‌ترین ادوار تاریخ ایران برخلاف سیاست رایج مماشات با فاشیسم جنگ‌افروز مذهبی، در کنار مردم و مقاومت ایران برای آزادی و صلح و عدالت ایستاد، درود می‌فرستم و یقین دارم که انسانهای آزادیخواهی چون او جایگاه ویژه‌یی در تاریخ آزادی مردم ایران خواهند داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae417c4d-0d9f-4b91-ba76-c40d89153e24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات