728 x 90

درماندگی خلیفه ارتجاع: بعضی‌ها این را ترویج می‌کنند که اگر می‌خواهید جلوی زیاده‌خواهی و زورگویی آمریکا گرفته شود عقب‌نشینی بکنید

خامنه‌ای ولی  فقیه ارتجاع
خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع
  • این که دشمن می‌گوید بیائید مذاکره کنیم یعنی ما به شما بگوئیم آقا باید شما موشک نسازید شما هم باید قبول کنید اگر قبول کردید که خوب پدرتان در آمده یعنی خودتان را بی‌دفاع کردید اگر قبول نکردید همین آش هست و همین کاسه.
  • اروپایی‌ها هیچ کاری نکردند و آخرین ابتکار آنها یک چیز چرندی به‌نام اینس‌تکس بود که یک چیز مضر غلطی ست و البته همین را البته انجام ندادند و نکردند.
  • ارزش پول ملی همین‌طور افسار پاره بکند و قیمتش روزبه‌روز بالا برود، این چیز بسیار بدی است، به بنده گزارش‌شده از جاهای مطمئن که این دلایل امنیتی سیاسی دارد بیش از آنچه که دلایل اقتصادی داشته باشد.
  • این دولت هم در اواخر دوران مسئولیت خودش است بعد هم انشاءالله دولت تازه نفس دیگری میاید.

  • یک گام عقب‌نشینی تحمیلی در عزاداری ماه محرم:
  • در عزاداریها معیار آن چیزیست که کارشناسان بهداشت به ما می‌گویند و ستاد ملی کرونا بنده خودم شخصاً هر چه را که آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد.

خامنه‌ای ۱۰مرداد ۹۹:

«یک مسأله هم مسأله کمک مومنانه است. عده‌یی از مردم در این حوادث به جد آسیب دیدند. البته خب اغلب مردم از لحاظ کسب و کار و درآمد و زندگی و اینها اغلب مشکلاتی براشون پیدا شد، لاکن همه دچار آسیب‌های جدی نشدند لاکن یک عده‌یی واقعاً دچار آسیب‌های جدی شدند و مشکلات فراوانی برایشان پیش آمد. این رو باید جبران کرد. کی جبران کنه؟ مردم. نمیشه همه بار رو بر دوش دولت گذاشت.

دشمنی، امروز زیاد هست . وقتی دشمنی زیاد شد همکاری باید زیاد بشود. تلاش باید از این طرف زیاد بشود. وقتی دشمن حمله می‌کند انسان بایستی نیروهای خودش را متمرکز کند و مجتمع کند و کار کند. امروز اینجوریست.

وقتی می‌خواهند اذیت کنند ما باید همه نیروهایمان را جمع کنیم متمرکز کنیم تلاش کنیم و کار کنیم مثل دوران دفاع مقدس.

هدف کوتاه مدت این است که مردم را به ستوه بیاورند ملت ایران به ستوه بیایند خسته بشوند آشفته بشوند و در مقابل دستگاه حکومت بایستند این هدف اول اینهاست می‌خواهند این‌قدر فشار بیاورند که مردم را به ستوه بیاورند که این موجب بشود که مردم در مقابل نظام در مقابل حکومت و دولت بایستند.

هدف بلندمدت‌شان هم به ورشکستگی کشاندن کشور است به ورشکستگی کشاندن دولت است یعنی متلاشی کردن اقتصاد کشور و فروپاشی اقتصاد کشور است که طبعاً اگر یک کشوری اقتصادش به کلی از هم فرو پاشید و متلاشی شد ادامه حیات برایش ممکن نیست هدف نهایی‌شان این است می‌خواهند این کار را بکنند .

خب هدف جنبی هم دارند می‌خواهند رابطه جمهوری اسلامی را با دستگاهها و نیروهای مقاومت در منطقه قطع کنند به این وسیله چون می‌دانند جمهوری اسلامی هر چی بتواند به اینها کمک می‌کند حمایت می‌کند اینها می‌خواهند این رابطه را قطع کنند.

نقطه ضعفی اگر وجود داشته باشد این را ده برابر می‌کنند گاهی صد برابر می‌کنند که این نقطه ضعف را بزرگ کنند، برای چی هست؟ این برای این است که روحیه مردم تضعیف بشود امید مردم به‌خصوص امید جوانها.

بعضی‌ها این جوری بحث می‌کنند که این را ترویج می‌کنند که اگر می‌خواهید جلوی زیاده‌خواهی و زورگویی آمریکا گرفته شود عقب‌نشینی بکنید نه آقا عقب‌نشینی به‌طور طبیعی آنکسی که اهل تجاوز و زیاده‌خواهی است وقتی شما در مقابل او عقب نشستید او می‌آید جلو این چیز روشن و قهری است شما عقب‌نشینی کنید خواسته‌ها آمریکا را قبول کنید او خواسته‌های جدیدی مطرح خواهد کرد امروز حرف آمریکا با این است شما صنعت هسته‌یی را که به کلی کنار بگذارید امکانات دفاعی‌تان را به یک دهم تقلیل بدهید یعنی همین موشکها و امکانات دفاعی که ما داریم که خود این باز دارنده دشمن هست این را بگذارید کنار یعنی خودتان را بی‌دفاع بکنید.

یک عده‌یی متأسفانه تحت تاثیر همین حرفهای دشمن می‌گویند آقا هسته‌یی به چه درد ما می‌خورد همین اینهایی که در روزنامه‌ها گاهی یک چیزی می‌نویسند هسته‌یی نیاز قطعی فردای کشور ماست ما حداقل به ۲۰هزار یا ۳۰هزار مگاوات برق ناشی از انرژی هسته‌یی نیاز داریم.

خوشبختانه با این‌که حالا در برجام خسارت فراوانی در این زمینه به ما وارد شد اما اصل اینکار محفوظ است و خوب کارهای بزرگ و خوبی هم در این زمینه دارد انجام می‌گیرد این را نمی‌خواهد دشمن در زمینه مسائل دفاعی و موشکی که همین جور اینی که آمریکایی‌ها می‌گویند بیائید مذاکره کنیم مذاکره شون سر این چیز هاست یعنی می‌گویند بیائید، این را توجه بکنند خواهش می‌کنم البته این را من بارها گفتم باز هم ناچارم بگویم چون بعضی‌ها یا متوجه نمی‌شوند یا وانمود می‌کنند متوجه نشده‌اند اینی که دشمن می‌گوید بیائید مذاکره کنیم یعنی این‌که بیائید شما پشت میز مذاکره بنشیند ما به شما بگوئیم آقا باید شما موشک نسازید شما هم باید قبول کنید اگر قبول کردید که خوب پدرتان در آمده یعنی خودتان را بی‌دفاع کردید اگر قبول نکردید همین آش هست و همین کاسه.

نظام سیاسی آمریکا ادعای مسائل حیاتی را در مورد جمهوری اسلامی ایران دارد یعنی دارد می‌گوید شما امکانات دفاعی‌تان را کنار بگذارید شما اقتدار منطقه‌یی‌تان را کنار بگذارید شما قدرت ملی‌تان را کنار بگذارید خوب اینها را نمی‌شود هیچ انسانی که با شرف هست و علاقه‌مند به حفظ مصالح کشور است کسی زیر بار این حرفها نمی‌رود مذاکره یعنی این اینی که بنده مخالفت می‌کنم با مذاکره معنایش این است.

به وعده‌های این و آن هم نباید تکیه کرد. اینجا هم من باز این را عرض کردم باز هم عرض بکنم. ببینید ما در سال۹۷، دو سال قبل از این اوایل سال که آمریکا از برجام خارج شده بود، اروپایی‌ها، هی ما گفتیم باید اروپایی‌ها چنین کنند چنان کنند، آنها می‌گفتند باشد مثلا تا ۳ماه دیگر صبر کنید، تا ۴ماه دیگر صبر کنید. بعد که ۴ماه شد گفتند تا ۵ماه دیگر ۶ماه دیگر، همین‌طور هی ما را عقب انداختند .

اروپایی‌ها هیچ کار نکردند هیچ کار نکردند آخرین ابتکار آنها یک چیز بازیچه‌ای چرندی به‌نام اینس‌تکس بود که او نهم البته تحقق پیدا نکرده او نهم تا الآن نشده خلاصه اینس‌تکس این هست که ایران پولهایی را که از جاهای دیگر طلب دارد اینها را بدهد به حضرات اروپایی‌ها مثلا فرانسه انگلیس که اونها هر جنسی که مصلحت می‌دانند بخرند برای ایران بفرستند این معنای اینس‌تکس است که این خود این یک چیز مضر غلطی ست و البته همین را البته انجام ندادند و نکردند .

خب کشور از لحاظ معیشت عمومی دچار مشکل هست یعنی واقعاً معیشت خانوارها دچار مشکل جدی ست و مردم مشکل دارند گرانی‌ها هست البته ما اینها را در جلسات خصوصی به مسئولان گفتیم و پیغام دادیم بنده با آقای رئیس‌جمهور هم صحبت کردم

بعد هم مسأله حفظ ارزش پول ملی که این ارز همین‌طور هی افسار پاره بکند و قیمتش روزبه‌روز بالا برود این چیز بسیار بدی ست این جز کارهای کوتاه مدت هست که بایستی انجام بدهند البته من اطلاع دارم بانک مرکزی تلاشهای زیادی دارد می‌کند و انشاالله موفق هم خواهد شد و اینی که به بنده گزارش‌شده از جاهای مطمئن که این دلایل امنیتی سیاسی دارد بیش از آنچه که دلایل اقتصادی داشته باشد نه این‌که دلایل اقتصادی نداشته باشد اما دلایل امنیتی و سیاسی ست که خب اگر این باشد باید جدا مقابله بشود کسانی هستند که به این آتش‌افروزی دامن می‌زنند.

خب این دولت هم در اواخر دوران مسئولیت خودش هست در این هفت سال کارهایی انجام دادند هر چی توانستند تلاش کردند بعد هم انشاءالله دولت تازه نفس دیگری میاید و امیدواریم که انشاءالله کارها را با یک جدیت بیشتری دنبال بکنند.

الآن مدتهاست که هر کسی یک چیزی راجع به محرم می‌گوید خب عزاداری را بالاخره به یک شکلی می‌کنند من آنچه که بنده می‌خواهم تأکید کنم این است در عزاداریها معیار آن چیزیست که کارشناسان بهداشت به ما می‌گویند ستاد ملی کرونا بنده خودم شخصاً هر چه را که آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/372dc659-f95b-4016-b28f-1c6dcf1aa422"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات