728 x 90

درخواست رژیم ایران از روسیه در جنگ احتمالی با اسرائیل

ملاقات پزشکیان و شویگو
ملاقات پزشکیان و شویگو

نیویورک تایمز روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه نوشت: فرستاده روسیه در لحظه‌ای پرتنش از تهران بازدید می‌کند که ایران درخواست کمک نظامی می‌کند.

... سفر آقای شویگو بر اتحاد نزدیک رژیم ایران و روسیه تأکید دارد که از زمان شروع جنگ در اوکراین در سال ۲۰۲۲ تقویت شده است. رژیم ایران پهپادهای نظامی به روسیه ارائه کرده است و دو کشور اخیراً توافق‌نامه‌ای را برای گسترش همکاریهای نظامی و اطلاعاتی خود نهایی کرده‌اند.
رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که ایران در حالی که برای جنگ احتمالی با اسراییل آماده می‌شود، از روسیه سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته درخواست کرده است. دو مقام ایرانی آشنا به برنامه‌ریزی جنگ، یکی از اعضای سپاه پاسداران، تأیید کردند که ایران این درخواست را مطرح کرده است و گفتند روسیه تحویل رادارهای پیشرفته و تجهیزات پدافند هوایی را آغاز کرده است... . مقامات آمریکایی و اسراییلی گفته‌اند که انتظار دارند ایران و گروه‌های شبه‌نظامی متحدش در منطقه حمله گسترده و هماهنگ به اسراییل را انجام دهند. این گروهها که به «محور مقاومت» معروف هستند، شامل حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن می‌شوند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8baf3735-8e18-48fe-b9ff-84e09288fa1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات