728 x 90

دبیر شورای امنیت ملی اوکراین: تأیید مرگ مستشاران نظامی رژیم ایران در کریمه

اولکسی دانیلوف؛ دبیر شورای امنیت ملی اوکراین
اولکسی دانیلوف؛ دبیر شورای امنیت ملی اوکراین

روزنامه گاردین روز ۳آذر در گزارشی به‌نقل از اولکسی دانیلوف؛ دبیر شورای امنیت ملی اوکراین؛ از مرگ تعدادی از مستشاران رژیم ایران در کریمه خبر داد.
وی با اشاره به این‌که این مستشاران در حال آموزش کار با پهپاد به نیروهای روسیه در کریمه کشته شده‌اند، هشدار داد که آنها در قلمرو ما بودند. نباید جایی باشید که نباید باشید. ما آنها را دعوت نکرده بودیم و اگر بخواهند با تروریستها همکاری کرده و در ویران کردن کشور ما مشارکت کنند، باید آنها را بکشیم».

مقام ارشد امنیتی اوکراین تایید کرده است که مستشاران نظامی ایرانی در کریمه کشته شده‌اند و هشدار داده است که هر ایرانی دیگری که در خاک اوکراین اشغالی در حمایت از تهاجم مسکو باشد نیز هدف قرار خواهد گرفت.

پس از موج حملات هوایی روسیه، از جمله حملات پهپادی و موشکی، از ماه اکتبر زیرساخت‌های انرژی غیرنظامی اوکراین را هدف قرار داده و با شروع سرمای زمستانی در سراسر کشور، آن را در خاموشی فرو برده است. رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، اواخر روز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت که این حملات "جنایت آشکار علیه بشریت" است و گفت که کیف قطعنامه ای ارائه خواهد کرد که "هر گونه ترور انرژی" را محکوم خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13f1a94d-282f-414e-9cb8-a6502fb7755a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات