728 x 90

دادگاه رسیدگی به جنایات پزشک سوری در فرانکفورت شروع می‌شود

دادگاهی در فرانکفورت آلمان
دادگاهی در فرانکفورت آلمان

دادگاه رسیدگی به جنایات پزشک سوری در فرانکفورت آغاز می‌شود. یک پزشک سوری که متهم به شکنجه مخالفان رژیم اسد است، در دادگاهی در شهر فرانکفورت محاکمه می‌شود.

روز چهارشنبه ۲۹دی (۱۹ ژانویه) دادگاه رسیدگی به پرونده یک پزشک سوری آغاز می‌شود. اتهام او "جنایت علیه بشریت" است و این پزشک باید در دادگاه عالی منطقه‌یی در فرانکفورت به اتهامات پاسخ دهد.

دادستان فدرال آلمان او را به شکنجه زندانیان در بیمارستان ارتش و زندان سازمان اطلاعات رژیم اسد در شهر حمص سوریه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲متهم کرده و می‌گوید "او به این زندانیان آسیب‌های جسمی و روحی شدید وارد کرده است"...

طبق کیفرخواست "این پزشک یک زندانی را با سرنگ به‌قتل رسانده است". به‌گفته دادستانی او از زمان ورود به آلمان در اواسط سال۲۰۱۵ به طبابت مشغول بوده او در ژوئن ۲۰۲۰ دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می‌برد.
تاکنون ۱۴ جلسه برای رسیدگی به پرونده این پزشک در نظر گرفته شده است. رومن پوزک، رئیس دادگاه گفته است که به‌دلیل "فرایند فوق‌العاده پیچیده" این پرونده، هشت قاضی از دادگاه عالی منطقه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است؛ پنج قاضی از سنای امنیت دولتی و سه قاضی علی البدل که در صورت غیبت قضات اصلی به جای آنها کار را ادامه دهند.
نگاهی به آنچه در بیمارستانهای نظامی سوریه می‌گذرد
سازمان عفو بین‌الملل، دادگاه فرانکفورت را گام مهمی در جهت رسیدگی به جنایات گسترده در سوریه و عدالت برای مردم این کشور می‌داند و در بیانیه در این ارتباط گفته است. «این دادگاه برای اولین بار این امکان را می‌دهد که نگاهی دقیق به‌عملکرد بیمارستانهای نظامی در دستگاه سرکوب رژیم سوریه انداخته شود. این روند پیام روشنی به سوریه و جهانیان می‌دهد که جنایتکاران دولتی همیشه از مجازات در امان نمی‌مانند" (دویچه‌وله ۲۷دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3294a4f-de34-4757-9fa2-faafb9b6a7af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات