728 x 90

خیزش هموطنان بلوچ در زاهدان، خاش، تفتان، سوران و راسک در سالگرد جمعه خونین زاهدان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

خیزش هموطنان بلوچ در زاهدان، خاش، تفتان، سوران و راسک در سالگرد جمعه خونین زاهدان

زیر شلیک گلوله و گاز اشک‌آور با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»؛ «برادر شهیدم خونتو پس می‌گیرم»؛

«مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر»، «بلوچ می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»؛ «بسیجی سپاهی، داعش ما شمایید»؛

شلیک وحوش خامنه‌ای به تظاهر کنندگان در زاهدان و مجروح شدن دست‌کم ۱۹ تن از آنان

 

امروز جمعه ۷ مهر، در سالگرد کشتار ۸ مهر ۱۴۰۱، هموطنان دلاور بلوچ در شهرهای زاهدان، راسک، خاش، سوران، تفتان و... به‌رغم اقدامات گسترده سرکوبگرانه، پس از نماز جمعه در خیابانهای این شهرها دست به تظاهرات زدند و زیر شلیک گلوله و گاز اشک‌آور با نیروهای سرکوبگر به مقابله پرداختند.

تظاهر کنندگان با شعار‌های «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر»، «میکشم می‌کشم آن که برادرم کشت»، «بسیجی سپاهی داعش ما شمایید»، «کشته شده خدانور به دست چند تا مزدور»، «بلوچ می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» و «تجاوز جنایت مرگ بر این ولایت» بر عزم خود برای دادخواهی خون شهیدان تا سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران تأکید کردند.

مأموران جنایتکار خامنه‌ای در زاهدان در مناطق شیر آباد، مشترک، کشاورز و خیام به تظاهر کنندگان یورش برده و به سمت آنان تیراندازی کردند. دست‌کم ۱۹ تن از جمله چند کودک مجروح شدند. مزدوران به داخل مسجد مکی نیز گاز اشک‌آور پرتاب کردند اما مردم خشمگین و دلاور زاهدان ایستادگی کرده و با شعارهای «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» و «بی‌شرف بی‌شرف» مزدوران را فراری دادند.

 

در شهر خاش مردم پس از نماز جمعه با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» دست به تظاهرات زدند. در راسک، سوران و تفتان نیز به‌رغم یورش نیروهای سرکوبگر مردم با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «بسیجی سپاهی داعش ما شمایید» و «مرگ بر بسیجی» تظاهرات کردند.

رژیم در وحشت از خیزش هموطنان بلوچ در این هفته نیروهای سرکوبگر سپاه و انتظامی را از استانهای مجاور از جمله کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی به زاهدان، خاش، ایرانشهر، چابهار و سایر شهرهای استان اعزام کرد. روز جمعه مزدوران سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و لباس شخصی‌های وزارت اطلاعات با انواع خودروها و تجهیزات در مناطق مختلف زاهدان به‌ویژه در خیابانهای اطراف محل نماز جمعه مستقر شدند و دست‌کم در ۷۰ نقطه زاهدان مراکز ایست و بازرسی برپا کردند. گله‌های پاسداران و لباس شخصی‌ها همه مسیرهای ورود نمازگزاران را بسته و به‌ویژه از ورود خودروها جلوگیری می‌کردند. محل برگزاری نماز جمعه زاهدان از شب پیش به‌طور کامل به محاصره نیروهای سرکوبگر در آمده بود و هنگام برگزاری نماز جمعه پهپادهای رژیم برفراز نمازگزاران پرواز می‌کرد. از شب گذشته اینترنت در این منطقه و به‌خصوص شهر زاهدان مختل شده بود.

ستاد خبری فراجا (فرماندهی نیروی انتظامی) و سازمان اطلاعات فراجا به‌صورت گسترده پیام‌های تهدیدآمیز برای مشترکین تلفن همراه در سیستان و بلوچستان فرستادند و به مردم هشدار دادند که در صورت شرکت در تظاهرات دستگیر خواهند شد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ مهر ۱۴۰۲ (۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb1e51e5-e13b-4512-8862-90ea35db293d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات