728 x 90

قیام سراسری، شماره ۱۸۴

خیزش هموطنان بلوچ در زاهدان و دیگر شهرها و محکوم کردن اعدام محسن شکاری

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

قیام سراسری، شماره ۱۸۴

خیزش هموطنان بلوچ در زاهدان و دیگر شهرها و محکوم کردن اعدام محسن شکاری

«مرگ بر خامنه‌ای»، «این آخرین پیامه اعدام کنید قیامه»، «خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن»، «حکومت بلوچ کش نمی‌خوایم»

 

جمعه ۱۸ آذر، در هشتاد و پنجمین روز قیام، مردم زاهدان و دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان به‌رغم آماده‌باش و استقرار نیروهای سرکوبگر رژیم، پس از نماز جمعه در اعتراض به اعدام جنایتکارانه شهید قیام محسن شکاری در خیابان‌ها دست به تظاهرات زدند. تظاهر کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی اعدام محسن شکاری را محکوم کردند و با شعارهای «می‌کشم می‌کشم آن که برادرم کشت»، «مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی»، «خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن»، «مرگ بر سپاهی»، «مرگ بر بسیجی»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، عزم خود را بر ادامه قیام و به ثمر رساندن خون شهیدان نشان دادند. جوانان زاهدان بر روی پلاکارد دیگری نوشته بودند «محسن شکاری ایران تهران تسلیت».

زنان دلیر زاهدان در این تظاهرات نقش فعالی داشتند و در تظاهرات خود شعار می‌دادند «این آخرین پیامه اعدام کنید قیامه»، «امسال سال خونه سید علی سرنگونه»، «تجاوز جنایت مرگ بر این ولایت». مردم خاش پس از نماز جمعه با شعار «مرگ بر سپاهی»، «مرگ بر بسیجی» دست به تظاهرات زدند. در شهر پیشین مردم با شعار «مرگ بر بسیجی» تظاهرات کردند و در شهر سرجنگل در سیستان و بلوچستان مأموران دشمن به سمت مردم گاز اشک‌آور شلیک کردند.

در سنندج اعتصاب بسیاری از مغازه‌داران و کسبه هم‌چنان ادامه دارد. بامداد پنجشنبه جوانان شورشگر در گلپایگان دفتر عضو مجلس ارتجاع از این شهر را با کوکتل مورد تهاجم قرار دادند. در مشهد پایگاه بسیج سرکوبگر به آتش کشیده شد. مأموران جنایتکار لباس‌شخصی در چابهار تعدادی از مغازه‌هایی را که در اعتصاب سراسری بازاریان شرکت کرده بودند با شکستن شیشه و ریختن بنزین در داخل مغازه آتش زدند.

معاون دادستان رژیم در ایلام گفت: «تمامی افرادی که قصد ایجاد ناامنی در بازار استان را داشته‌اند، تعدادی از مرتبطان با این موضوع دستگیر شده و تعدادی نیز تحت تعقیب قضایی قرار دارند. کسانی که بدون دلیل قانونی اقدام به تعطیل مغازه‌ها کرده‌اند دستگاه قضایی برخورد قاطع و قانونی با آن افراد خواهد داشت» (بازتاب ۱۵ آذر ۱۴۰۱).

شامگاه پنجشنبه شادمان احمدی جوان ۳۳ساله اهل دهگلان زیر شکنجه مأموران جنایتکار اداره اطلاعات به‌شهادت رسید. شادمان ظهر روز پنجشنبه در منزل خود ربوده و چند ساعت بعد زیر شکنجه و ضرب و شتم به‌شهادت رسید. رژیم خانواده او را تحت فشار قرار داده تا پیکر او را مخفیانه و بدون حضور مردم دفن کنند. مراسم سوم شهید قیام محمدرضا قربانی در روستای قصابعلی فومن با حضور مردم برگزار شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸ آذر ۱۴۰۱ (۹ دسامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f147544a-8381-400a-b35e-31f6a4a36225"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات