728 x 90

خیزش آبدانان، اعتراض به‌قتل بامشاد سلیمانخانی با شعار مرگ بر خامنه‌ای، بزرگداشت او و اعتصاب بازاریان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

خیزش آبدانان، اعتراض به‌قتل بامشاد سلیمانخانی با شعار مرگ بر خامنه‌ای، بزرگداشت او و اعتصاب بازاریان

شامگاه پنجشنبه ۱۱خرداد مردم و جوانان آبدانان در اعتراض به جنایت فجیع رژیم علیه بامشاد سلیمان‌خانی و جان باختن وی با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، «خامنه‌ای بی‌ریشه، خیزش تموم نمی‌شه»، «جمهوری بچه‌کش، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» و «مرگ بر دیکتاتور» دست به تظاهرات زدند و با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. بیش از ۵۰ خودروی ضدشورش برای مقابله با مردم در میادین اصلی شهر مستقر شدند ولی جوانان خیابان اصلی شهر را در دست گرفته و در مقابل مرکز نیروی انتظامی آتش روشن کردند و چند خودروی یگان ویژه را تخریب و به آتش کشیدند.

نیروهای سرکوبگر با گاز اشک‌آور و تفنگ ساچمه‌ای به مردم یورش بردند و جوانان با سنگ و چوب به مقابله برخاستند و درگیری و تعقیب و گریز در خیابانهای مختلف شهر ادامه یافت. دهها نفر از مردم با گلوله ساچمه‌ای مجروح شدند و شمار زیادی به بیمارستان منتقل شدند. گروهی از مردم و بستگان مجروحان در مقابل بیمارستان تجمع کردند تا مانع انتقال مجروحان به زندان شوند.

صبح پنجشنبه کسبه و بازاریان آبدانان به‌مناسبت شهادت بامشاد اعتصاب کردند و مراسم بزرگداشت او با حضور گسترده مردم آبدانان و کسانی که از سایر شهرها آمده بودند، در محاصره نیروهای سرکوبگر و لباس شخصیها برگزار شد.

بامشاد سلیمانخانی دانشجوی ۲۱ساله مهندسی مکانیک دانشگاه ایلام، روز سوم خرداد توسط نیروهای سرکوبگر به‌شدت مضروب شد و وقتی به خانه بازگشت به کما رفت و به بیمارستان منتقل گردید. در معاینات اولیه مشخص شد کتف و دنده‌های او شکسته و آثار ضرب و جرح شدید و زخم ناشی از خاموش کردن سیگار روی بدن او به چشم می‌خورد. بامشاد یکشنبه ۷خرداد، در بیمارستان رازی ایلام به‌شهادت رسید. رئیس کل دادگستری استان ایلام به روال سایر قتل‌های حکومتی گفت سلیمان‌خانی «بنا بر انگیزه شخصی اقدام به خودکشی با مصرف قرص کرده است»...

مقاومت ایران هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی را به تحقیق پیرامون قتل بامشاد سلیمانخانی و دیگر قتلهای حکومتی فرا می‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲ خرداد ۱۴۰۲ (۲ ژوئن ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d63806c-32b1-4d4c-9eff-2311bb43d8ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات