728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۹۵

خیزش مردم در اصفهان، شیراز، مشهد و شاهین شهر

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

از صبح امروز پنجشنبه ۱۱مرداد (۲اوت) مردم خشمگین و معترض در شهرهای مختلف کشور از جمله اصفهان، شاهین شهر، مشهد، شیراز و اشتهارد در استان البرز علیه ظلم و ستم رژیم آخوندی با شعارهای مرگ بر دیکتاتور دست به تظاهرات زدند این در حالی است که نیروهای سرکوبگر از اولین ساعتهای صبح امروز در آماده‌باش کامل بودند که از شکل‌گیری این اعتراضات جلوگیری کنند، اما موفق نشدند. اینترنت در نقاط بسیاری از کشور کند شده است.

در منطقه شاپور جدید اصفهان تظاهرات با شعار نترسید نترسید ما همه با هم هستیم شروع شد و در مسیر حرکت به سوی منطقه مرکزی شهر اصناف و بازاریان و جوانان با رانندگان همراه شدند. آنها برای مقابله با گازاشک‌آور و جلوگیری از تهاجم نیروهای سرکوبگر لاستیک آتش زدند. گارد ضدشورش و لباس شخصی‌های جنایتکار به تظاهر کنندگان حمله‌ور شده و مردم به مقابله با آنها پرداختند و با سنگ و چوب و دستان خالی آنها را گوشمالی دادند. شماری از تظاهر کنندگان دستگیر شدند. آتش و دود نقاط زیادی از شهر را فراگرفته است.

در شاهین شهر (استان اصفهان) نیز مردم به جان آمده با شعار ایرانی باغیرت حمایت حمایت در خیابانها دست به اعتراض زده‌اند.

جمعیت کثیری از مردم شیراز تظاهرات خود را از چهار راه زند شروع کرده و شعار می‌دهند: مرگ بر دیکتاتور؛ توپ، تانک، فشفشه آخوند باید کشته شه و روحانی حیا کن مملکت را رها کن، گرانی نمی‌خواهیم تورم نمی‌خواهیم. جوانان با شعار بیشرف، بیشرف، شجاعانه با حملات نیروهای سرکوبگر مقابله می‌کنند و با آتش زدن لاستیک راه گله‌های پاسدار و آدمکشان گارد ضدشورش و....را بسته‌اند.

هزاران تن از مردم به‌پاخاسته مشهد از میدان شهدا به سمت میدان توحید راه افتادند و شعار مرگ بر دیکتاتور؛ مرگ بر گرانی؛ کاخ نشین حیا کن مملکت را رها کن؛ گرانی، تورم نمی‌خواهیم، نمی‌خواهیم؛ سر دادند. نیروهای سرکوبگر به شلیک هوایی و شلیک با گلوله‌های مشقی مبادرت کردند. گارد ضدشورش به جمعیت حمله‌ور شد و شماری از آنها را دستگیر کرد اما مردم به مقابله پرداخته و به اعتراضات خود ادامه دادند.آنها همچنین شعار می‌دهند گرانی، بدبختی ای مرگ بر روحانی.

در اشتهارد تظاهرات مردم مورد حمله موتورسواران نیروی ضدشورش و دیگر نیروهای سرکوبگر قرار گرفت.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱مرداد۱۳۹۷(۲اوت ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22e2494a-3a39-46f3-be60-5e3133d39560"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات