728 x 90

خودزنی آخوند روحانی:‌ سطح غنی‌سازی را افزایش می‌دهیم و رآکتور اراک را به شرایط سابق برمی‌گردانیم

نیروگاه  اتمی رژیم آخوندی
نیروگاه اتمی رژیم آخوندی

آخوند حسن روحانی امروز چهارشنبه ۱۲تیر۹۸ اعلام کرد: «اگر اقدام عملی از سوی طرفهای مقابل انجام نشود، ایران از ۱۶تیر اقدامات بعدی را انجام خواهد داد. در ۱۶تیرماه سطح غنی‌سازی ایران دیگر ۳.۶۷نخواهد بود و این تعهد را کنار گذاشته و به هر مقداری که ضرورت و نیاز ما باشد، ارتقاء خواهیم داد.

از ۱۶تیر اگر طرفهای مقابل به تمامی تعهدات خود طبق زمان‌بندی عمل نکنند، رآکتور اراک به شرایط سابق یعنی شرایطی که آنها ادعا می‌کردند خطرناک بوده و می‌تواند پلوتونیوم تولید کند، باز خواهد گشت؛ مگر این‌که در مورد رآکتور اراک آنها به تمامی تعهدات خود عمل کنند.»

 

این تهدید آخوند روحانی باج‌خواهی اتمی است تا اروپایی‌ها را وادار کند در دور زدن تحریم‌های آمریکا به رژیم کمک کنند. رژیم خواستار تضمین فروش نفت و ایجاد خط اعتباری بانکی است. اما اروپایی‌ها در آخرین اجلاس کمیسیون مشترک در وین به چنین خواسته‌یی تن ندادند.

در همان روز رژیم اعلام کرد از سقف ۳۰۰کیلو گرم ذخیره اورانیوم غنی شده که در برجام تعیین شده است عبور کرده است.

 

آخوند روحانی در سخنرانی امروز خود از ترس عواقب تخطی از برجام باز هم به گدایی مذاکره پرداخت و گفت:

« اقدام ایران در کاهش تعهدات برای ضربه زدن به برجام نیست، بلکه در راستای حفظ برجام است؛ چرا که معتقدیم که اگر اقدامی انجام ندهیم، برجام از بین خواهد رفت.

توصیه ایران به اروپا و آمریکا، بازگشت به میز مذاکره و احترام به قانون و مصوبات شورای امنیت است/ هر ساعتی که به برجام بازگردند، ما هم بازخواهیم گشت».

 

روحانی در وحشت از پیامدهای نقض برجام به‌نحو مسخره‌یی مدعی شد: «اگر امروز در غنی‌سازی از مرز ۳۰۰کیلو عبور کرده‌ایم و ادامه خواهیم داد، تنها برای حفظ برجام است».

 

این اقدام رژیم آخوندی در حالی است که پیش از این کشورهای اروپایی باقیمانده در برجام به رژیم آخوندی نسبت به هر گونه نقض تعهدات اتمیش هشدار داده بودند و تحلیگران گفته بودند در صورت نقض این تعهدات راه‌اندازی سازوکار مالی بیش‌از‌پیش مشکل می‌شود و زمینه برگشت پرونده هسته‌یی رژیم به شورای امنیت و اعمال مجدد تحریم‌های بین‌المللی فراهم می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5420473c-4b7d-4d5a-bcf9-185d2b02e80a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات