728 x 90

خبرگزاری فرانسه: شبهای پر آشوب- تهران غرق در تظاهرات

قیام ایران
قیام ایران

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۴مهر در گزارشی از قیام مردم ایران نوشت: در تهران، در حالی‌که امواجی از اعتراضات پر سر و صدا پس از غروب آفتاب پایتخت ایران را در مینوردد.
در روز، شهری با بیش از هشت میلیون نفر، که به‌طور چشمگیری توسط رشته کوه احاطه شده است، بنظر آرام به نظر می‌رسد.

این جنبش اعتراضی به شهرهای دیگر هم سرایت کرده است. نیروی انتظامی آن‌قدر درگیر این اعتراضات بزرگ است که محسنی اژه‌ای، رئیس قضاییه گفت: «دیشب و شبهای قبل آنها نخوابیده‌اند».

در تهران، تفاوت شب و روز بوده است، زیرا امواجی از اعتراضات پر سر و صدا پس از غروب آفتاب پایتخت ایران را درنوردیده است، اما آرامش قبل از طلوع آفتاب بازگشته است.

در روز، شهر با بیش از هشت میلیون نفر، که به‌طور چشمگیری توسط رشته کوه احاطه شده است، آرام به نظر می‌رسد، با کودکانی که به مدرسه و مغازه‌ها می‌روند و از مشتریان استقبال می‌کنند.

در طول ۱۰روز گذشته، در شب، شهر تغییر چهره داده است، زیرا معترضان به خیابان‌ها ریخته‌اند و با سرویس‌های امنیتی درگیر شده‌اند.

پس از مرگ مهسا امینی زن ۲۲ساله کرد در ۲۵شهریور پس از دستگیری وی توسط گشت موسوم به ارشاد به‌دلیل عدم رعایت قوانین سختگیرانه پوشش در ایران، موجی از ناآرامی‌ها ایران را تکان داد.

این جنبش اعتراضی که به شهرهای دیگر کشور نیز سرایت کرده است، منجر به کشته شدن دهها نفر، که اکثراً معترضان و هم‌چنین اعضای نیروهای امنیتی هستند، شده است.

اما بعد از اعتراضات شبانه، تهران صبحها تقریباً شبیه هر شهر بزرگ دیگری به نظر می‌رسد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8091f881-e552-4c24-b8a0-045090a30e0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات