728 x 90

خبرگزاری فرانسه: رژیم ایران می‌گوید، اعدام متهمین کودک نقض حقوق‌بشر نیست

اعدام در ایران
اعدام در ایران

فرانس۲۴ روز چهارشنبه ۹تیر به‌نقل از خبرگزاری فرانسه درباره اعدام متهمین کودک در رژیم آخوندی نوشت: یک مقام ارشد رژیم ایران در واکنش به انتقاد سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه اصرار ورزید که، استفاده از مجازات اعدام در ایران برای جرایمی که افراد خردسال انجام داده‌اند به‌معنای نقض حقوق‌بشر نیست.


خبرگزاری فرانسه افزود: مجید تفرشی از شورای عالی حقوق‌بشر رژیم استدلال می‌کند، جمهوری اسلامی محکومین به جرم جنایاتی که زیر سن انجام داده‌اند را، در هر سال "سه تا چهار مورد"، اعدام می‌کند.

وی در مصاحبه‌یی با خبرگزاری فرانسه گفت: چنین استفاده‌هایی از مجازات اعدام "نمادی از نقض حقوق‌بشر نیست" و این ادعا را مطرح کرد که انتقاد از این عمل"منصفانه نیست".
وی افزود: "وقتی صحبت از زیر ۱۸سال است، صحبت از شش یا پنج سال نیست. ما در مورد پسرهای بزرگ ۱۷ساله خود صحبت می‌کنیم (جایی که دادگاه بلوغ آنها را تشخیص داده است.)"

سازمان ملل و گروه‌های حقوق‌بشری مرتباً رژیم ایران را به‌دلیل اعدام مجرمین کودک، که نقض کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد است که تهران آنرا تأیید کرده است، مورد انتقاد قرار می‌دهند.
رئیس حقوق‌بشر سازمان ملل میشل باشله هفته گذشته به "استفاده گسترده رژیم ایران از مجازات اعدام" اشاره کرد و گفت که "بیش از ۸۰کودک بزهکار در معرض اعدام هستند، حداقل چهار نفر در معرض خطر اعدام قریب‌الوقوع قرار دارند."
تفرشی، معاون امور بین‌الملل شورا، انتقادات بین‌المللی را رد کرد.
وی گفت هدف کل شورا "به حداقل رساندن تعداد اعدامها... تا آنجا که ممکن است"، می‌باشد و آنرا تلاشی خواند که"هیچ کسی ایران را راجع به آن تحسین نمی‌کند".
طبق گزارش سازمان ملل، ایران سال گذشته حداقل چهار نفر را به جرم قتل که در هنگام خردسالی مرتکب شده‌اند، اعدام کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1a24019-958e-4f4a-83c9-41b016e7512d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات