728 x 90

خبرگزاری فرانسه: رژیم ایران بازیگر خاورمیانه در اثر مشکلات داخلی تضعیف شده‌است

نیابتی‌های رژیم ایران
نیابتی‌های رژیم ایران

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه ۱۷دی درباره وضعیت ضعیف رژیم ایران در منطقه خاورمیانه نوشت: رژیم ایران بازیگر خاورمیانه در اثر مشکلات داخلی تضعیف شده است.

ایران از سوی غرب متهم به ایفای نقش کلیدی در ناآرامی‌های خاورمیانه است، اما تحلیلگران می‌گویند که بمب‌گذاریهای دوگانه‌ای که جهادگران گروه داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته‌اند، یادآور ضعفهای داخلی خود است... .

حسنی عابدی، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات جهان عرب و مدیترانه در ژنو گفت: ایران نیازی به بسیج یک سرباز ایرانی ندارد. نیروهای نیابتی آن کار را انجام می‌دهند. 

خبرگزاری فرانسه روی شکنندگی داخلی رژیم انگشت گذاشته و نوشت: اما در حالی که ایران به یک قدرت منطقه‌یی مهم با توانایی عظیم در آسیب رساندن تبدیل شده است، اما از نظر داخلی شکننده است... .

حمله روز چهارشنبه که جهادگرایان داعش مسئولیت آن را برعهده گرفتند، یادآوری قوی است که اسراییل تنها دشمن تهران نیست و با تهدیدهای داخلی قوی دیگری روبه‌روست. صنم وکیل، مدیر اندیشکده چتم هاوس گفت: «این واقعیت که جمهوری اسلامی در برابر تروریسم آسیب‌پذیر است و نمی‌تواند از شهروندان خود در برابر یک حمله گسترده محافظت کند، ضعفهای امنیتی جدی را آشکار می‌کند. دستگاه سیاسی و امنیتی قطعاً مقصر دیده خواهد شد»... . .

ایران هم‌چنین ماهها با اعتراضات خیابانی روبه‌رو شد که در سپتامبر ۲۰۲۲ پس از مرگ مهسا امینی زن کرد ایرانی آغاز شد... مذاکرات با قدرتهای جهانی بر سر محدود کردن فعالیت‌های هسته‌یی ایران در ازای لغو تحریم‌ها - که برای شروع اقتصاد حیاتی است - متوقف شده است.
عابدی گفت: تامین برنامه هسته‌یی یک وسواس برای رژیم ایران است. این برنامه یک راه نجات است، اما هم‌چنین یک نقطه ضعف است زیرا محور مقاومت خطر تشدید تنش را به همراه دارد که می‌تواند به‌عملیات اسراییل علیه سایتهای هسته‌یی ایران منجر شود. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89b8925b-c560-4ec3-ab4b-211a79dba6f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات