728 x 90

خبرگزاری فرانسه: ایرانیان برای دهمین شب متوالی در مخالفت با قوه قضاییه به خیابان‌ها آمدند

قیام سراسری مردم  ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری مردم ایران شهریور ۱۴۰۱

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از قیام سراسری مردم ایران در دهمین شب متوالی که در بیش از ۱۴۶شهر در ۳۱استان به ثبت رسیده است، نوشت: ایرانیان برای دهمین شب متوالی در مخالفت با قوه قضاییه به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه سوم مهر: ایرانیان برای دهمین شب متوالی، یکشنبه ۳مهر ۱۴۰۱ در اعتراض به مرگ مهسا امینی زن جوان کرد در بازداشت گشت ارشاد، در مخالفت با هشدار قوه قضاییه به خیابان‌ها آمدند.

تصاویر منتشر شده معترضان را در خیابانهای تهران نشان می‌دهد که ظاهراً پس از شروع شب یکشنبه، فریاد «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دهند.

سی.ان.ان روز یکشنبه سوم مهر در گزارشی از قیام سراسری مردم ایران نوشت: این هفته هزاران ایرانی شجاع در دهها شهر ایران به اعتراض قیام کرده‌اند. زنان شعارهایی مانند زنان، زندگی، آزادی و مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند. دولت سرکوبگر ایران، همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، پاسخ داده است، که منجر به کشته شدن دهها غیرنظامی بی‌گناه در ناآرامی‌ها شده است.

گزارش‌شده است که یک زن در راه بازگشت از قرار پزشکی کشته شده است. یکی دیگر از عابران شانزده ساله، کودکی که گفته می‌شود توسط پاسداران به وی تیراندازی شده است.

حداقل ۱۲۰۰ ایرانی به‌دلیل قیام کردن، ابراز اعتراض شان علیه رژیم سرکوبگر و مطالبه حقوق‌بشر که مستحق آن هستند، دستگیر شده‌اند.

سی.ان.ان افزود: این یک لحظه تعیین‌کننده برای ایران و جهان است. آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه به‌اصطلاح گشت ارشاد اعمال کرد. اما رهبران جهان غرب باید پا را فراتر بگذارند و با صدای بلندتر و واضح‌تر نشان دهند که در کنار زنان، در کنار مردم ایران ایستاده‌اند و نه در کنار رهبری از نظر ذهنی آشفته جمهوری اسلامی.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21350845-fa06-4ef3-b187-f2f1d527b55c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات