728 x 90

خامنه‌ای؛ دوگانه‌گویی در مورد مذاکرات اتمی و دفاع از سپاه پاسداران در برابر فساد گسترده در درون سپاه

خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع
خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع
  • تأکید خامنه‌ای بر ادامهٔ پروژه اتمی و جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی: آن کسانی که به مراکز مقاومت در منطقه کمک می‌رسانند، دارند برای تداوم نظام کار می‌کنند و همین‌طور کسانی در قضیه دفاع از حرم می‌آیند وارد میدان می‌شوند. ما دنبال سلاح هسته‌یی نیستیم دنبال بهره‌مندی صلح‌آمیز از هسته‌یی هستیم

 

  • خراب‌کردن برجام بی‌فرجام بر سر دولت قبلی و ادامه دوگانه‌گویی: من در قضایای برجام در سال ۹۵ ایرادی که می‌گرفتم این بود که یک نکاتی باید در نظر می‌گرفتیم که در آینده مشکل پیش نیاید برخی در نظر گرفته نشد و این مشکلات پیش آمد. برادران خوب ما و انقلابی ما در دیپلوماسی مشغول کار هستند که تحریم‌ها را خنثی کنند

 

  • غیظ ولی‌فقیه ارتجاع از افشاگریهای علیه دزدیهای و جنایات رژیم: یکی با فشارهای اقتصادی (می‌خواهند) مردم را از نظام جدا کنند. یکی هم لجن‌پراکنی و دروغ‌پردازیها تهمت زدنها که به ارکان انقلاب تهمت می‌زنند. یک روز به مجلس، یک روز به شورای نگهبان، امروز نوبت سپاه است و قاسم سلیمانی، اگر جرأت می‌کردند به خمینی هم اهانت می‌کردند.

 

  • دروغهای گوبلزی خامنه‌ای: جمعیت در تظاهرات ۲۲ بهمن از سال گذشته بیشتر بود! بعضی‌ها دو برابر سال گذشته بود! در پیشرفت علمی از همه دنیا جلوتر بودیم بعضی گفتند ۱۳ برابر متوسط جهان هست. انواع واکسنهاست در داخل کشور که مردم استفاده کردند و کشور بی‌نیاز شد.

 

خامنه‌ای روز پنجشنبه ۲۸بهمن تحت عنوان سالگرد قیام تبریز به صحنه آمد و بر ادامهٔ اقدامات به‌سمت بمب تحت عنوان «انرژی هسته‌یی» و جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی تحت عنوان «استمرار مقاومت در منطقه و دنیای اسلام» و «دفاع از حرم» اصرار و تأکید کرد.

خامنه‌ای هم‌چنین ضمن سوزوگداز از افشاگریها در رابطه با فساد گسترده در سپاه پاسداران تحت عنوان «لجن‌پراکنی و تهمت زدنها به ارکان انقلاب» و «هدف گرفتن ملت و افکار عمومی و فکر جوانان»، از خفگی و «فشارهای اقتصادی» آه و ناله کرد.

ولی‌فقیه ارتجاع ضمن گفتن دروغهای نجومی و گوبلزی در مورد انواع پیشرفتها، به وضعیت وخیم نظامش تحت عنوان این‌که «کم کاری داشتیم غفلت داشتیم و احیاناً سوءنیتهایی هم بوده» اعتراف کرد.

خامنه‌ای هم‌چنین در مورد مذاکرات وین باز هم به‌دوگانه‌گویی روی آورد و در حالی که «ایرادهایی» به برجام گرفت، گفت: «برادران خوب ما و انقلابی ما در دیپلوماسی مشغول کار هستند که تحریم‌ها را خنثی کنند».

خامنه‌ای در مورد برجام گفت: «من در قضایای برجام در سال ۹۵ ایرادی که می‌گرفتم این بود که یک نکاتی باید در نظر می‌گرفتیم که در آینده مشکل پیش نیاید برخی در نظر گرفته نشد و این مشکلات پیش آمد».

 

خامنه‌ای؛ تلویزیون شبکه خبر رژیم - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰:

هدفهای انقلاب که گفتیم یعنی چه؟ یعنی... در نهایت رسیدن به تمدن نوین اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی برای رسیدن در نهایت به تمدن نوین اسلامی چه کار‌هایی لازم هست من حالا مصداقها را مصداقهایی را عرض می‌کنم.

روشنگریهای روشنگران عرصهٔ سیاسی، بسیاری از افراد هستند که در عرصهٔ سیاسی روشنگری می‌کنند و حقایق را برای مردم در رسانه‌های مختلف و امروز خوشبختانه در فضای عمومی، در فضای مجازی این کار به‌صورت خوبی و از طریق افرادی که احساس مسئولیت می‌کنند در حال انجام است و هم‌چنین در مطبوعات و عمدتاً در رسانهٔ ملی  به مراکز مقاومت، آن کسانی که مراکز مقاومت در منطقهٔ ما و دنیای اسلام را کمک می‌رسانند، اینها در حقیقت دارند برای تداوم انقلاب، برای استمرار انقلاب، دارند کار می‌کنند و همین‌طور کسانی که آمادهٔ حضور در میدانهایی هستند. در حوادث گوناگون. فرض کنید که قضیهٔ دفاع از حرم پیش می‌آید، کسانی می‌آیند وارد میدان می‌شوند. مسائل گوناگونی در داخل گاهی به‌وجود میآید، یک ۹دی که البته تبریز ۸دی، یک روز زودتر از همه وارد میدان شدند، مثلا انجام می‌دهند.

 

۹دی یکی از این فعالیت‌ها بود مردم به‌صورت خودجوش! خودشان آمدند و وارد میدان شدند، احساس نیاز کردند و این نیاز را برآورده کردند. بعضی اینجوری است. فرض کنید در این قضیهٔ کرونا، بلافاصله مشغول فعالیت شدند، دانشمندان جوان کشور. حالا ببینید که محصولش انواع واکسنهاست در داخل کشور که مردم استفاده کردند و کشور بی‌نیاز شد از این‌که دست حاجت به سمت این و آن دراز کند و دیگران منت بگذارند و چندتا واکسن بدهند یا ندهند که نمی‌دادند.

 

در عرض کنم که حضور در تازه‌ترین این قبیل کارهای نقد، حضور چند روز قبل هست در مراسم ۲۲بهمن. امسال ۲۲بهمن، ۲۲بهمن عجیبی بود، واقعا یک حرکت خودجوش! خودجوش واقعاً به‌معنای حقیقی کلمه، حرکت خودجوشی بود که مردم انجام دادند و حقا تحسین‌برانگیز بود.

حقا تحسین‌برانگیز بود این حرکت. این مشکلاتی که مردم را احاطه کرده، کرونا از یک طرف، مشکلات معیشتی از یک طرف، لجن‌پراکنی‌های بیگانگان از یک طرف، کمکهای متأسفانه بعضی از عناصر داخلی به همان لجن‌پراکنی‌ها از یک طرف، در محاصره این همه موانع و مشکلات ملت، این راهپیمایی عظیم را انجام می‌دهد، امسال جمعیت از سال گذشته بیشتر بود! بعضی‌ها دو برابر سال گذشته بود! بعضی‌ها ۵۰درصد بیشتر بود، بعضی ۴۰درصد بیشتر بود، همه جا اینجوری بود. این حرکت مردم، خب این هوشمندی عجیبی است و اینها واقعاً تحسین‌برانگیز است و این حرکت بسیار پر معناست.

 

ببینید جبهه دشمن روی مسأله انرژی هسته‌یی ما چه تکیه ظالمانه‌ای دارد می‌کند، تحریم به‌خاطر انرژی هسته‌یی که می‌دانند که صلح‌آمیز است حالا اسم بیاورند که این تا تولید بمب فلان قدر فاصله دارد، حرفهای مهمل و بی‌معنا هست، خودشان می‌دانند که ما دنبال این قضیه نیستیم دنبال سلاح هسته‌یی نیستیم ما دنبال بهره‌مندی صلح‌آمیز از هسته‌یی هستیم، من در قضایای برجام در سال ۹۴ و ۹۵ ایرادی که بنده می گرفتم این بود که یک نکاتی باید در برجام رعایت می شد که مشکلات بعدی پیش نیاید اعتراض من عمدتاً به این بود من می‌گفتم این نکات را باید در نظر بگیرد در تذکرات هم آنرا مکرر خب بعضی از اینها در نظر گرفته نشد مورد توجه قرار نگرفت، این مشکلات بعدی پیش آمد که مشاهده می‌کنند.

 

ما در این سالها، سالهای بعد از انقلاب از لحاظ پیشرفت علمی از همه دنیا جلوتر بودیم این قضاوت من نیست قضاوت مراکز بین‌المللی هست، یعنی سرعت ما و شتاب پیشرفت ما چندین برابر، حالا بعضی گفتند ۱۰برابر بعضی گفتند ۱۳ برابر متوسط جهان هست.

و البته کم‌کاری داشتیم غفلت داشتیم در بین این سالهای متمادی احیاناً سوءنیتهایی هم وجود داشته از این چیزها هم بوده است داشتیم اما این کارهای بزرگ هم انجام گرفته که اگر این غفلت ها البته نبود وضع بهتر بود.

البته انسان می‌شنود از بعضی که انقلاب از هدفهای خودش دور شده نه اینجور نیست! اگر کشور از هدفهای انقلاب دور شده بود دشمنان انقلاب این‌قدر دشمنی با نظام کشور و جمهوری اسلامی و ایران اسلامی نمی‌کردند این دشمنی‌ها خودش نشانه این هست که کشور و نظام اسلامی به هدفها وفادار بوده و پایبند به این هدف‌ها بوده حالا افرادی می‌گویند که بله می‌شنود انسان که بله نظام از هدفهای انقلاب دور شده می‌خواهند نشان بدهند که به انقلاب دلبسته هستند من قبول ندارم این حرف را! من دلبستگی آنها به انقلاب را هم قبول ندارم! آن کسانی که دم از تسلیم در مقابل استکبار می‌زنند دم از تسلیم در مقابل آمریکا می‌زنند نمی‌توانند به این انقلاب و به این هدفها پایبند باشند این حرف قابل قبولی نیست

 

امروز ببینند دشمن در چه خطی حرکت می‌کند دشمن چه چیزی را هدف گرفته نقطه مقابل آن را عمل کنند و حرکت کنند با نگاه من آنطور که بنده اوضاع را مشاهده می‌کنم دشمن ملت را هدف گرفته افکار عمومی را هدف گرفته فکر جوانها را هدف گرفته فعلاً دو تا وسیله هست یکی فشارهای اقتصادی است برای این‌که مردم را به تنگ بیاورند و از نظام اسلامی جدا کنند یکی هم لجن‌پراکنی هست لجن‌پراکنی و دروغ‌پردازیها تهمت زدنها که به ارکان انقلاب تهمت می‌زنند به ابعاد (از گوینده است) انقلاب تهمت می‌زنند به مراکزی که در پیشرفت انقلاب تأثیر دارند تهمت می‌زنند یک روز به مجلس شورای اسلامی یک روز به شورای نگهبان یک روز به سپاه امروز نوبت سپاه است به سپاه تهمت بزنند لجن‌پراکنی کنند و در ضمن به شهید بزرگ و بزرگواری مثل شهید سلیمانی اگر جرأت می‌کردند از خشم مردم و از عکس‌العمل مردم نمی‌ترسیدند به امام هم اهانت می‌کردند و منتهی خوب جرأت نمی‌کنند.

 

ملت ایران باید در مقابل این دو حرکت بایستد فشار اقتصادی را با تلاش درونی تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریم‌ها و البته تلاش دیپلماسی همان‌طور که مشغول هستند برادران خوب ما برادران انقلابی ما در زمینه از بین بردن تحریم‌ها و مجاب کردن طرف مقابل هم مشغول کار هستند آن هم خوب است لاکن کار عمده خنثی کردن تحریم‌ها ست از این طریق و ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲۸بهمن۱۴۰۰)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78d0f40a-8e84-4136-a55b-f53e95741847"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات